ادعای وجود پایگاه‌های تی‌تی‌پی در افغانستان؛ مجاهد: رد می‌کنیم

حکومت سرپرست امارت اسلامی، ادعای آصف علی‌خان درانی، نماینده‌ی ویژه‌ی پاکستان برای افغانستان مبنی بر فراهم‌سازی پایگاه‌ها برای تحریک طالبان پاکستان در افغانستان را، رد می‌کند. ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی حکومت سرپرست امارت اسلامی، می‌گوید که امارت اسلامی به کسی اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده کند.

شماری از خانواده‌های آسیب‌دیده از سیلاب‌های پسین: هنوز کمکی دریافت نکرده‌ایم

حسام‌الدین، بزرگ قومی در منطقه‌ی «کرکر» ولایت بغلان است. او می‌گوید که باشندگان این منطقه، همه داروندار شان را از دست داده و دست‌کم ۱۵۰ خانواده در سیلاب‌های مرگ‌بار و ویران‌گر پسین در این منطقه، متضرر شده اند. او می‌افزاید که زنان و کودکان این خانواده‌ها، شبوروز شان را در فضای باز و هوای سرد سپری می‌کنند.

نمایش‌گاه ملی و بین‌المللی «هفته‌ی صنعت» در کابل گشایش یافت

نمایش‌گاه ملی و بین‌المللی زیر نام «هفته‌ی صنعت» در کابل گشایش یافت. این نمایش‌گاه از سوی وزارت صنعت‌ و تجارت، اتاق‌‌ صنایع و معادن افغانستان و مرکز نمایش‌گاه‌های بین‌المللی افغانستان، به هدف پشتیبانی از تولیدات داخلی برگزار شده است و تا شش روز ادامه می‌یابد. قدرت‌الله جمال، معین وزارت صنعت و تجارت، می‌گوید که این نمایش‌‌گاه زمینه را برای فروش و بازاریابی محصولات داخلی فراهم خواهد کرد.

برنامه‌ی جهانی غذا به بیش از ۱۱ هزار خانواده در غور مواد غذایی کمک کرد

مسئولان محلی در غور، می‌‌گویند که به بیش از ۱۱ هزار خانواده‌ی نیازمند در این ولایت، مواد غذایی کمک شده است. به گفته‌ی مسئولان، این کمک‌ها از سوی برنامه‌ی جهانی غذای سازمان ملل متحد و در هم‌آهنگی با ریاست احیا و انکشاف دهات غور، به خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

سیلاب‌های مرگ‌بار در بغلان؛ وزارت مهاجرین: ۳۱۵ تن جان باخته و ۱۶۳۰ تن زخمی شده اند

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان حکومت سرپرست افغانستان، شمار جان‌باختگان سیلاب‌های مرگ‌بار روز جمعه، ۲۱ ثور، در بغلان را ۳۱۵ تن و شمار زخمیان را ۱۶۳۰ تن اعلام کرده است. این وزارت، امروز در حساب کاربری اکس خود نوشته که در این سیلاب‌ها، ۲۶۶۵ خانه به ‌گونه‌ی کلی و قسمی ویران و ۱۰۰۰ رأس مواشی هم تلف شده‌ است.

گوترش: ملل متحد در حال ارائه‌ی کمک‌های اضطراری به سیلاب‌زدگان است

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، با ابراز هم‌دردی با سیلاب‌زدگان در بغلان با شهروندان افغانستان اعلام همبستگی کرد. استفان دوجاریک، سخن‌گوی دبیرکل سازمان ملل متحد، ناوقت روز گذشته در بیانیه‌‌ای گفته که گوترش از تلفات سیلاب‌ها در بغلان «ناراحت» شده است. روز جمعه ولایت‌های شمالی و شمال‌شرقی افغانستان، گواه سرازیرشدن سیلاب‌‌های ویران‌گر بود که بیش‌ترین تلفات در بغلان اعلام شده است.