عطاءالله عمری، سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، روز پنج‌شنبه، ۸ سنبله، در برنامه‌ی تشریح دست‌آوردهای یک‌ساله‌ی اداره‌های امارتی در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت، می‌گوید که این وزارت در یک سال گذشته در هم‌آهنگی با اداره‌های هم‌کار، در مجموع ۲۷۱ پروژه را به ارزش ۳۰۰ میلیون دالر در بخش‌های زراعت، آبیاری و مال‌داری تطبیق کرده است.

سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، می‌افزاید که توزیع ۳۳ هزار متریک تُن تخم گندم بذری اصلاح‌شده و ۵۴ هزار متریک تُن کود کیمیایی به ۶۶۰ هزار کشاورز، از فعالیت‌های عمده‌ی این وزارت در جریان یک سال پسین بوده است.

سلام‌وطندار را در اکس دنبال کنید

عطاءالله عمری، تصریح می‌کند: «مبلغ ۱.۳ میلیارد افغانی از صندوق انکشاف زراعت وزارت به دهاقین، مال‌داران و سکتور خصوصی به هدف حمایت از سکتور زراعت و مال‌داری در کشور اعطا شده است.»

سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، هم‌چنان می‌گوید که پنج سردخانه به ظرفیت مجموعی حدود ۱۱۹۰ متریک تُن در میدان‌وردک، کابل و لغمان و ۱۱ سلفرخانه به منظور خشک‌کردن میوه‌ها در ولایت‌های مختلف ساخته شده است.

در همین حال، صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، در این برنامه می‌گوید که در یک سال گذشته بیش از ۱۵۰۰ قطعه‌ی نمایشی نباتات برای ترویج شیوه‌ی نوین زراعت ایجاد و ۸۰ هزار هکتار زمین از شیوع «آفات وبایی» مصون ساخته شده است.

معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، می‌افزاید که به منظور رشد سکتور زراعت و مال‌داری و بازاریابی به محصولات کشور، در جریان یک سال پسین نمایش‌گاه‌های بزرگ زراعتی را در فصل‌های بهار و خزان برگزار کرده اند.

سلام‌وطندار را در تلگرام دنبال کنید

از سویی هم، بازمحمد فیضان، معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، می‌گوید که در یک سال پسین ۱.۷ میلیون هکتار جنگل و ۳۰ میلیون هکتار علفچر در ۳۴ ولایت حفاظت و ۱۲۵ هزار و ۲۰۰ اصله نهال برای احیای جنگلات نیز غرس شده است.

معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، می‌افزاید که در جریان یک سال پسین بیش از ۶۹۰ هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر توزیع و در جریان سه سال پسین در مجموع ۸۲ میلیون اصله نهال از طریق کارزارهای نهال‌شانی در سطح کشور غرس شده است.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: