سلب حق دیدار با خانواده؛ خشونتی پنهان در برخی خانواده‌ها

با این که شماری از زنان در دایکندی، می‌گویند پس از ازدواج، برای دیدار با خانواده و اقارب، از سوی شوهر و خانواده‌ی شوهر، با محدودیت روبه‌رو شده ‌اند، آگاهان مسائل حقوقی و عالمان دین، تأکید می‌کنند که محروم‌کردن زنان از داشتن روابط با خانواده و اقارب جواز ندارد و می‌تواند پیامدهای جدی روانی و اجتماعی داشته باشد و در بسا مورد از راه گفت‌وگو، میانجی‌گری و مراجعه به نهادهای حقوقی قابل پی‌گیری است.

نفقه می‌رسد، به دست زن نمی‌رسد

شماری از زنان در پنجشیر، دایکندی و کابل، در گفت‌وگو با سلام‌وطندار می‌گویند که شوهران شان برای تأمین نفقه‌ی آنان و فرزندان ‌شان مهاجرت کرده اند، اما خانواده‌ی شوهر حقوق آنان را نادیده می‌گیرند؛ نقش این زنان پس از مهاجرت همسران شان در خانواده کم‌رنگ شده و پولی که شوهران ‌شان می‌فرستند، بدون اطلاع و مشارکت آنان مصرف می‌شود.