محمدباقر قالیباف، رییس هیئت مذاکره‌کننده‌ی ایران، توافق میان ایران و امریکا برای پایان‌دادن به جنگ را «اعلام شکست امریکا» توصیف کرده است.

الجزیره، امروز (چهارشنبه، 3 سرطان/24 جون) گزارش داده که قالیباف این اظهارات را در جمهوری آذربایجان مطرح کرده است.

او، افزوده که تفاهم‌نامه‌ی اسلام‌آباد فشار و اجبار نبوده، بل حاصل «مقاومت و اقتدار ملت شجاع ایران» بوده است.

محمدباقر قالیباف در بخشی از سخنانش گفته است: «به همین دلیل، تفاهم‌نامه‌ی اسلام‌آباد به اعلام شکست امریکا تبدیل شد.»

تفاهم‌نامه‌ی اسلام‌آباد در ۱۸ جون میان ایران و امریکا با میانجی‌گری پاکستان امضا شد. این توافق پس از چهار ماه جنگ میان ایران، امریکا و اسرائیل به دست آمد و زمینه‌ی توقف درگیری‌ها، بازگشایی تدریجی تنگه‌‌ی هرمز و آغاز گفت‌وگوها برای دست‌یابی به یک توافق نهایی را فراهم کرد.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: