نهاد دریانوردی سازمان ملل متحد، اعلام کرده که روند تخلیهی ۱۱ هزار دریانورد را که در تنگهی هرمز گیر مانده بودند، آغاز کرده است.
رسانههای بینالمللی، گزارش داده که این روند امروز (چهارشنبه، ۳ سرطان/ ۲۴ جون) آغاز شده است.
تخلیهی دریانوردان از تنگهی هرمز پس از امضای تفاهمنامه میان ایران و امریکا انجام میشود. ایران در فبروری سال روان به دلیل درگیری با امریکا تنگهی هرمز را بست که در نتیجهی آن، کشتیهای زیادی برای چند ماه در این آبراه گرفتار شدند.
هرمز، تنگهای به پهنای ۳۴ کیلومتر میان ایران و عمان و تنها مسیر خروجی از خلیج فارس به اقیانوس هند و اصلیترین مسیر برای تأمین انرژی از خاورمیانه است.






