حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده‌ی ویژه‌ی ایران برای افغانستان، به تازگی مدعی شده است که امارت اسلامی در افغانستان به تبعیض قومی، مذهبی و زبانی دامن می‌زند.

سفیر و نماینده‌ی ویژه‌ی ایران برای افغانستان، در گفت‌وگو با یک رسانه‌ی ایرانی تأکید کرده است که این رویکرد امارت اسلامی چالش‌های افغانستان را بیش‌تر می‌کند و بایستی به آن پایان داده شود.

سلام‌وطندار را در اکس دنبال کنید

حسن کاظمی قمی، هم‌چنان با اشاره‌ به فشارهای جهانی در برابر امارت اسلامی، گفته که رویکرد کنونی این حکومت به ویژه در بخش زنان، تعامل آن با جهان را با چالش روبه‌رو کرده است.

وزارت امور خارجه‌ی امارت اسلامی، در واکنش به اظهارات نماینده‌ی ویژه‌ی ایران برای افغانستان، گفته است که در این کشور هیچ گونه تبعیض وجود ندارد؛ تهدیدهای هراس‌افکنی از بین رفته و همین گونه، روابط حکومت سرپرست با کشورها نیز در بیش‌تر از سه سال گذشته پیش‌رفت‌هایی داشته است.

سلام‌وطندار را در تلگرام دنبال کنید

ضیااحمد تکل، معاون سخن‌گوی وزارت امور خارجه، در این باره گفته‌ است: «امارت اسلامی تمام افغان‌ها را به عنوان رعیت خود می‌بیند و هیچ کسی نمی‌تواند در برابر کسی تبعیض بکند؛ حقوق همه‌ی شهروندان افغانستان محفوظ است. موقف رسمی امارت اسلامی این است که تبعیض‌های قومی، سمتی و زبانی ارزش ندارد.»

سفیر و نماینده‌ی ویژه‌ی ایران برای افغانستان، هم‌چنان از امارت اسلامی خواسته است که حکومت همه‌شمول تشکیل دهد؛ خواستی که پیش از این بارها از سوی جهان به ویژه کشورهای منطقه مطرح شده‌ است.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: