ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی حکومت سرپرست، اعلام کرده که نیروهای قطعات خاص امارت اسلامی اعضای مهم شاخه‌ی خراسان داعش را که در حمله‌ بر کارمندان دادستانی کل در کابل دست داشتند، بازداشت کرده اند.

او، امروز (دوشنبه، ۹ میزان) در اعلامیه‌ای در حساب کاربری اکس خود، نوشته که این افراد در حمله بر گردش‌گران بیرونی در بامیان و شماری از حمله‌های دیگر در کابل نیز دست داشته اند.

سلام‌وطندار را در اکس دنبال کنید

مجاهد، افزوده که نیروهای قطعات خاص امارت اسلامی برای بازداشت این افراد عملیاتی را در کابل و ننگرهار انجام داده و از مخفی‌گاه تنظیم‌کننده‌ی این حمله‌ها، یک شهروند تاجیکستان که قصد انجام حمله‌ی انتحاری را داشت نیز بازداشت کرده اند.

سخن‌گوی امارت اسلامی، افزوده حمله‌کنندگان بر کارمندان ریاست عمومی نظارت و تعقیب فرامین و احکام، از یک اردوگاه آموزشی شاخه‌ی خراسان داعش در «مستونگ» بلوچستان به افغانستان آمده بودند.

در اعلامیه آمده است: «در تعدادی از عملیات‌های دیگر در کابل و فاریاب، دو تن از این فتنه‌گران کشته و تعدادی هم زنده گرفتار شده‌ اند. در میان آن‌ها هم افرادی هستند که به تازگی از اردوگاه تعلیمی شاخه‌ی داعش خراسان در مستونگ بلوچستان به افغانستان آمده بودند.»

ذبیح‌الله مجاهد، افزوده که پس از ازبین‌رفتن داعش توسط امارت اسلامی، رهبران و اعضای باقی‌مانده‌ی آنان به کمک شماری از سازمان‌های استخباراتی به بلوچستان و خیبرپختون‌خوا منتقل شده ‌اند و  در آن‌ جا اردوگاه‌های آموزشی دارند.

سخن‌گوی امارت اسلامی، تأکید کرده که اعضای داعش از این اردوگاه‌های آموزشی حمله‌هایی را در افغانستان و دیگر کشورها، سازمان‌دهی می‌کنند.

سلام‌وطندار را در تلگرام دنبال کنید

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که مقام‌های پاکستان بارها ادعا کرده اند که گروه‌های هراس‌افکن در خاک افغانستان حضور دارند و از این کشور حمله‌هایی را در برابر پاکستان انجام می‌دهند؛ ادعاهایی که بارها از سوی امارت اسلامی رد شده است.

در حمله‌ی انتحاری بر کارمندان دادستانی کل در ۱۲ سنبله، در مربوطات حوزه‌ی ششم امنیتی شهر کابل شش تن جان باختند و ۱۳ تن زخمی شدند. در حمله بر گردش‌گران بیرونی در ثور سال روان در بامیان نیز، هفت گردش‌گر بیرونی کشته و زخمی شدند.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: