مقام‌های امارت اسلامی امروز (یک‌شنبه، ۲۸ اسد) در مراسمی در کابل از ۱۰۵مین سال‌روز استرداد استقلال افغانستان گرامی‌داشت کردند.

فصیح‌الدین فطرت، رییس ستاد ارتش حکومت سرپرست، در این مراسم ‌می‌گوید که افغانستان از ۱۰۵مین سال‌روز استقلالش در حالی گرامی‌داشت می‌کند که به گونه‌ی کامل مستقل شده و فرمایش هیچ فردی را نمی‌پذیرد. او، می‌افزاید که افغانستان اکنون از سوی فرزندان اصیل این کشور رهبری می‌شود. به گفته‌ی فطرت: «پیش از این حکومت‌هایی بودند که این روز را در حالی تجلیل می‌کردند که حکومت اشغال بود و از دیگران فرمان می‌گرفتند.»

سلام‌وطندار را در اکس دنبال کنید

محمدیعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع ملی نیز، می‌گوید که نظام کنونی در افغانستان متعلق به همه افغان‌ها است و در آن هیچ گونه تبعیض وجود ندارد. مجاهد تأکید می‌کند که امارت اسلامی به هیج فردی اجازه نمی‌دهد به خاک افغانستان تجاوز کند.

سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله اما می‌گوید که دشمنان افغانستان در تلاش تخریب این کشور از لحاظ فکری و فرهنگی است. او می‌افزاید: «دشمن تعدادی از جوانان افغان را که از فرهنگ خود دور مانده‌ اند، قسمی تربیت کرده که جامعه‌ی خود را تخریب کنند.»

در سوی دیگر، امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه، می‌گوید که دشمنان تلاش دارند با ایجاد اختلاف میان شهروندان افغانستان وحدت و استقلال این کشور را خدشه‌دار کنند.

با این همه، عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست‌الوزرای امارت اسلامی، از نیروهای امارت اسلامی می‌خواهد که برای تحکیم و ثبات نظام اسلامی در افغانستان، با شهروندان با اخلاق اسلامی و تواضع برخورد کنند.

سلام‌وطندار را در تلگرام دنبال کنید

حنفی، از نیروهای امارت اسلامی می‌خواهد که در برابر متجاوزان و دشمنان افغانستان برخورد قاطعانه داشته باشند.

افغانستان، ۱۰۵ سال پیش از امروز در ۱۲۹۸ خورشیدی (۱۹۱۹ میلادی) در زمان پادشاهی امان‌الله خان استقلال خود را از بریتانیا گرفت.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: