مقام‌های امارت اسلامی و مسئولان وزارت مالیه، امروز (سه‌شنبه، ۱۶ اسد) در یک نشست خبری در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت، از یک سلسله تخفیف‌های تازه‌ی مالیاتی بر برخی اصناف خبر دادند.

بر اساس تصمیم رهبری حکومت سرپرست امارت اسلامی، مالیه‌ی ثابت تانک‌های تیل و گاز در افغانستان، از ۰.۶ درصد به ۰.۳ درصد کاهش یافته ‌است.

همین گونه، مسئولان می‌گویند که مالیه‌ی انتفاعی دسته‌ای از هتل‌ها و رستورانت‌ها که میزان درآمد سه‌ماهه‌ی شان بیش‌تر از ۷۵۰ هزار افغانی باشد، مالیه‌ی ثابت آن‌ها از پنج درصد به دو درصد کاهش یافته ‌است.

سلام‌وطندار را در اکس دنبال کنید

مسئولان امارت اسلامی، از تعهد این حکومت برای ایجاد سهولت‌ها در بخش کسب‌وکارها اطمینان می‌دهند.

عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست‎‌الوزرای امارت اسلامی، در این برنامه می‌گوید: «امارت اسلامی همیشه می‌خواهد که در عرصه‌های مختلف تسهیلات ارائه شود؛ برای تان معلوم است که قبلاً همه‌ی جرایم مالیاتی معاف شد.»

عبدالقاهر ادریس، معین عواید و گمرکات وزارت مالیه، نیز در این برنامه می‌گوید: «امارت اسلامی در هر بخش به مردم سهولت در نظر گرفته؛ در اصول‌ها سهولت‌ها را ایجاد کرده و به مشکلات مالیه‌دهندگان به وقت رسیدگی کرده ‌است.»

سلام‌وطندار را در تلگرام دنبال کنید

در همین حال، مسئولان اتحادیه‌ی تانک‌های تیل و گاز و همین گونه، اتاق پیشه‌وران و دکان‌داران، از حکومت سرپرست می‌خواهند که در کنار مشکلات مالیاتی، چالش‌های دیگر موجود در برابر فعالیت‌های شان را برطرف کند.

مسعود احمد، نماینده‌ی اتحادیه‌ی تانک‌های تیل و گاز، در این باره می‌گوید: «ما یک مشکل در بخش ترازوها داریم؛ معیار ترازوها تقریباً برابر نیست، بعضی جاها کنترل می‌شود و بعضی‌ جاها هم کنترل نمی‌شود. در بعضی جاها اندازه‌گیری موترهای ما یک نوع نتیجه می‌دهد و جاهای دیگر نتیجه‌ی دیگر می‌دهد.»

رهبری امارت اسلامی، پیش از این دست‌کم در دو فرمان، مالیه‌ی موجود بر اصناف را کاهش داده بود؛ اما با این وجود، شماری از اصناف، همواره از بلندبودن مالیه بر فعالیت‌های شان شکایت داشته اند.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: