به دنبال رسانه‌‌ای‌شدن خبر بازداشت محمد‌ابراهیم محتاج، خبرنگار رادیوی محلی «ملت غږ» در کندهار، مسئولان در وزارت اطلاعات‌وفرهنگ، می‌گویند که موضوع بازداشت‌شدن این خبرنگار ارتباطی به کار خبرنگاری‌‌اش ندارد.

سلام‌وطندار را در اکس دنبال کنید

خبیب غفران، سخن‌گوی وزارت اطلاعات‌و‌فرهنگ، می‌گوید که تلاش‌ها برای حل پرونده‌ی این خبرنگار و رهایی او جریان دارد. او می‌افزاید: «خبرنگار که به تازگی درکندهار بازداشت شده موضوع او یک موضوع اخلاقی است و این موضوع تحت بررسی قرار دارد و ما در هم‌آهنگی با نهاد‌های مربوطه استیم و تلاش می‌کنیم که زود‌تر این موضوع حل شود.»

در سوی دیگر، اتحادیه ژورنالیستان افغانستان، از نهاد‌های امنیتی می‌خواهد که پرونده‌‌های بازداشت خبرنگاران را با وزارت اطلاعات‌و‌فرهنگ و کمیسیون تخطی رسانه‌ها شریک کنند.

حفیظ‌الله بارکزی، مسئول اتحادیه‌ی ژورنالیستان افغانستان، می‌گوید: «زمانی خبرنگاران از طریق نهاد امنیتی بازداشت می‌شوند، اصول حکم می‌کند که این موضوع با وزارت اطلاعات‌و‌فرهنگ و کمیسیون تخطی رسانه‌ها شریک شود تا روشن شود که  موضوع شخصی، سیاسی یا مربوط به کار خبرنگاری آنان است.»

سلام‌وطندار را در تلگرام دنبال کنید

محمدابراهیم محتاج، خبرنگار رادیوی محلی ملت غږ هفته‌ی گذشته از سوی نیروهای امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر در کندهار بازداشت شد.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: