خلیل‌الرحمان حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان، گفته که این وزارت برای رسیدگی به وضعیت بازگشت‌کنندگان و فراهم‌سازی سرپناه به آنان، برنامه‌ی راهبردی پنج‌ساله را ترتیب داده که برای عملی‌سازی آن به هم‌کاری سازمان ملل متحد نیاز دارد.

سلام‌وطندار را در تلگرام دنبال کنید

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان، دیر وقت روز گذشته -شنبه، ۶ اسد- در خبرنامه‌ای در حساب کاربری اکس خود، نوشته که حقانی این موضوع را در دیدار با عرفات جمال، رییس جدید کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، مطرح کرده و افزوده که نهادهای مرتبط به سازمان ملل متحد باید برای رفع مشکلات نیازمندان بیش‌تر تلاش کنند.

حقانی افزوده: «کمک‌ها باید در مقابل کار داده شود؛ نهادهای هم‌کار هزینه‌های اداری خود را کنترل کنند و بیش‌تر به مشکلات نیازمندان بپردازند.»

بر اساس خبرنامه، عرفات جمال در این دیدار گفته که برای رسیدگی به مشکلات مهاجران افغان باید با کشو‌رهای میزبان هم‌آهنگی شود و دست‌رسی به خدمات بهداشتی و آموزشی افزایش یابد.

سلام‌وطندار را در اکس دنبال کنید

بسیاری از شهوندان افغانستان که در بیش‌تر ار یک سال گذشته به گونه‌ی اجباری و داوطلبانه از ایران و پاکستان بازگشته اند، به سرپناه و دیگر امکانات زندگی نیاز دارند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت، چندی پیش با پخش گزارشی اعلام کرد که در سه ماه دوم سال جاری میلادی، بیش از ۸۵۸ هزار شهروند افغانستان از ایران و پاکستان به کشور شان بازگشته اند.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: