باشندگان منطقه‌ی «بیان‌زو»ی ولسوالی تخته‌پل کندهار، از نبود مکتب در این منطقه شاکی اند و به سلام‌وطندار می‌گویند که در ۲۰ سال گذشته به دلیل نبود مکتب در این منطقه، فرزندان شان بی‌سواد مانده اند.

آن‌ها، می‌افزایند که در کنار نبود خدمات اجتماعی، صحی و آب آشامیدنی، در بخش آموزش‌وپرورش نیز با مشکل جدی رو‌به‌رو اند. به گفته‌ی این باشندگان، به تازگی یک مکتب در این منطقه فعال شده که تنها به دانش‌آموزان صنف اول در آن تدریس می‌شود.

سلام‌وطندار را در اکس دنبال کنید

حاجی محمد، باشنده‌ی منطقه‌ی «بیان‌زو»ی ولسوالی تخته‌پل، می‌گوید: «در این جا سواد وجود ندارد؛ کامل دشت است؛ حکومت به ما توجه نکرده؛ اما به تازگی برای کودکان یک مکتب ساخته شده است که ما دختران و پسران خود را می‌فرستیم. در این جا همه بی‌سواد هستند. اگر کودکان ما بی‌سواد به بار بیایند، آینده‌ی آنان نیز مانند ما خواهد بود.»

سیدگل، دیگر باشنده‌ی منطقه‌ی «بیان‌زو»ی ولسوالی تخته‌پل، نیز می‌گوید: «نفوس این منطقه خیلی کم است؛ اما همه بی‌سواد اند. یک سال می‌شود که در این جا یک مکتب ساخته شده است؛ دختران و پسران در آن مصروف آموزش هستند؛ اما صرف تا صنف اول است.»

آن‌ها، از مسئولان می‌خواهند که در بخش آموزش‌وپرورش منطقه‌ی »بیان‌زو»ی به گونه‌ی جدی توجه کنند.

در همین حال، مسئولان محلی در کندهار، اطمینان می‌دهند که به تازگی برای منطقه‌ی «بیان‌زو»ی ولسوالی تخته‌پل ساخت سه مدرسه‌ی دینی و دو مکتب در نظر گرفته شده است. به گفته‌ی آنان، با آغاز کار این مدرسه‌ها و مکتب‌های تازه منظورشده، مشکلات رسیدگی به آموزش‌وپرورش حل خواهد شد.

سلام‌وطندار را در تلگرام دنبال کنید

عطاءالله مختار، ولسوال تخته‌پل، به سلام‌وطندار می‌گوید: «برای باشندگان این ولسوالی سه مدرسه و دو مکتب در نظر گرفته شده است. ما در تلاش هستیم تا شمار مکتب‌ها و مدرسه‌های دینی را بلند ببریم که با فعال‌شدن مکتب‌ها و مدرسه‌ها در این ولسوالی مشکلات مردم حل می‌شود.»

بر اساس معلومات، در منطقه‌ی «بیان‌زو»ی ولسوالی تخته‌پل کندهار حدود ۲۰۰۰ خانواده بودوباش دارند که بسیاری از این خانواده‌ها به دلیل نبود آب آشامیدنی و کشاورزی به مناطق دیگر کوچیده اند.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: