با فرارسیدن بهار، بیش‌تر مناطق ارزگان به گونه‌ی طبیعی سرسبز می‌شوند که مکان‌های مناسبی را برای تفریح ​​باشندگان این ولایت تشکیل می‌دهد. در همین حال، شماری از باشندگان ارزگان اما می‌گویند که خشک‌سالی‌های پسین، این مکان‌های طبیعی و تفریحی را کامل نابود کرده است. آنان می‌افزایند که برای احیا و توسعه‌ی مناطق تفریحی طبیعی، باید در این مناطق بندهای کوچک آب ساخته شود.

خدایداد الکوزی، باشنده‌ی ارزگان، می‌گوید: «دامنه‌های کوه‌ها و دشت‌ها در فصل بهار سرسبز می‌شدند و مکان خوبی برای میله و تفریح بودند؛ اما در این اواخر، این سرسبزی به دلیل کم‌بود آب، از بین رفته است. خواست ما این است که برای احیای سرسبزی این مناطق یک راه‌‌حل مناسب پیدا شود.»

سلام‌وطندار را در تویتر دنبال کنید

در حالی که بیش‌تر جوانان برای تفریح به مکان‌های مختلف به ویژه مکان‌های طبیعی سرسبز می‌روند؛ اما به گفته‌ی باشندگان ارزگان، ‌هم‌اکنون تنها دو تفریح‌گاه در این ولایت وجود دارد که آن‌ها نیز چنان فضایی ندارند که بتوانند توجه مردم را جلب کنند. آنان هم‌چنان می‌گویند که از تفریح‌گاه‌های ایجادشده توسط حکومت، رضایت ندارند. آغاشیرین، دیگر باشنده‌ی ارزگان، می‌گوید: «پارک‌هایی را که حکومت ساخته است، مطابق میل جوانان نیست. خواست ما از مسئولان این است که پارک‌های مناسبی برای جوانان بسازند تا جوانان در آن جا میله و تفریح کنند.»

با این حال، مسئولان محلی در ارزگان، نیز ازبین‌رفتن مناطق تفریحی طبیعی در نتیجه‌ی خشک‌سالی را تأیید می‌کنند. محمدرفیق هنر، شهردار ترینکوت، مرکز ارزگان، به سلام‌وطندار می‌گوید که توجه شهرداری به تفریح‌گاه‌های موجود، بیش‌تر شده و برای احیای دوباره‌ی مناطق تفریحی طبیعی، نیز چند بند آب ساخته شده است. او می‌افزاید: «خداوند ولایت ما را طوری آفریده که دارای مکان‌های طبیعی و آب خوب است. تمام ولایت برای تفریح ​​مناسب است. علاوه بر این، دو پارک نیز داریم و در شماری از مناطق بندهای آب نیز ساخته‌ایم.»

سلام‌وطندار را در تلگرام دنبال کنید

این در حالی است که در چند سال پسین، خشک‌سالی در کشور بیش‌تر از هر زمان دیگری افزایش یافته و این مسئله به بخش کشاورزی و مالداری، آسیب‌های زیادی تحمیل کرده است.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: