مسئولان ریاست صحت عامه‌ی زابل، می‌گویند که در نتیجه‌ی شیوع سیاه‌سرفه در ولسوالی سیور این ولایت، ۲۰۰ تن به این بیماری مبتلا شده و دو تن جان باخته اند.

عبدالحکیم حکیمی، رییس صحت عامه‌ی زابل، اما اطمینان می‌دهد که تیم‌های صحی را به منطقه اعزام کرده اند تا افراد مبتلا به این بیماری را درمان کنند.

سلام‌وطندار فارسی را در فیسبوک دنبال کنید

او می‌افزاید: «این بیماری طی چند روز گذشته در مناطق دورافتاده‌ی ولسوالی سیور شیوع یافته و روز گذشته به گونه‌ی چشم‌گیری گسترش یافته است که نزدیک به ۲۰۰ تن به آن مبتلا شده و دو کودک نیز، جان داده اند. درمان مبتلایان به این بیماری، شروع شده و تلاش می‌کنیم تا از گسترش بیش‌تر این بیماری جلوگیری کنیم.»

در همین حال، باشندگان ولسوالی سیور، با ناکافی‌خواندن دست‌رسی‌ به خدمات صحی در این ولسوالی، از امارت اسلامی می‌خواهند که خدمات بیش‌تری را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

انزرگل و شریف‌الدین، دو باشنده‌ی ولسوالی سیور، می‌گویند که ماه‌هاست مسئولان صحی، خدماتی به باشندگان این ولسوالی ارائه نکرده اند و به همین دلیل، به تازگی بیماری سیاه‌سرفه در آن شیوع یافته است.

انزرگل می‌گوید‌: «ناوقت شب بود که بیماری طفلم شدید شد. ما از ریاست صحت عامه، خواستار واکسین و ایجاد مرکزهای صحی هستیم تا از چنین بیماری‌هایی جلوگیری شود.»

سلام‌وطندار فارسی را در تویتر دنبال کنید

شریف‌الدین نیز می‌گوید: «در طول شش ماه گذشته، واکسین تنها یک بار آمده و در این مدت، واکسینی برای ما نیامده است. تقریباً یک یا یک‌ونیم هفته می‌شود که این مشکل رخ داده است.»

بیماری سیاه‌سرفه، نوعی بیماری تنفسی است که به گفته‌ی کارشناسان صحی، برای شش تا هشت هفته در بدن بیمار باقی می‌ماند و بیش‌تر آن شمار از کودکان زیر پنج سال به این بیماری آلوده می‌شوند که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

مرتبط با این خبر:

کلیدواژه‌ها: // // //

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: