ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی امارت اسلامی، در واکنش به بازگشایی شماری از مکتب‌های دخترانه‌ی دوره‌‌های متوسطه و لیسه در پکتیا، می‌گوید که در این باره اطلاع دقیقی در دست ندارد.

آقای مجاهد، امروز (سه‌شنبه، ۱۵ سنبله) در یک نشست خبری در کابل، می‌گوید: «بازگشایی مکتب‌ها از طرف وزارت معارف اعلام می‌شود. هر زمانی که اجازه‌ی بازگشایی مکتب‌ها داده شود، به گونه‌ی یک‌سان در تمام ولایت‌ها مکتب‌ها باز خواهد شد؛ چون یک ضرورت است.»

سلام‌وطندار فارسی را در توییتر دنبال کنید

سخن‌گوی امارت اسلامی درباره‌ی گزارش‌های پخش‌شده از بازگشایی شماری از مکتب‌های دخترانه در پکتیا، می‌افزاید که در این باره اطلاع دقیقی در دست ندارد و پس از بررسی، مشخص خواهد شد که مکتب‌ها در پکتیا با کدام تدابیر و به دستور چه کسی به روی دختران بالاتر از صنف ششم باز شده است.

این در حالی‌ست که خالق‌یار احمدزی، رییس اطلاعات و فرهنگ پکتیا، روز گشته به رسانه‌ها گفته بود که شماری از مکتب‌ها دخترانه‌ی بالاتر از صنف ششم در شهر گردیز و ولسوالی سمکنی این ولایت باز شده است.

سلام‌وطندار فارسی را در فیس‌بوک دنبال کنید

پس از روی‌کارآمدن دوباره‌ی امارت اسلامی در افغانستان، در یک سال گذشته دختران بالاتر از صنف ششم از رفتن به مکتب باز داشته شده اند.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: