دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان یا یوناما، از رهایی دو خبرنگاری که با کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده‌گان کار می‌کنند و توسط نیروهای امارت اسلامی بازداشت شده بودند، استقبال کرده است.

یوناما شب گذشته در توییترش تأکید کرده که زمان پایان‌دادن به بازداشت‌های خودسرانه است و رهایی همه کسانی که به اشتباه زندانی شده‌اند، رسیده است. این نهاد گفته است که هیچ روزنامه‌نگار افغان یا بین‌المللی یا فعالان جامعۀ مدنی را نباید بازداشت و بدون موجب زندانی کرد.

سلام‌وطندار فارسی را در فیس‌بوک دنبال کنید

در همین حال، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده‌گان نیز در توییترش از رهایی دو خبرنگاری که با این نهاد کار می‌کنند، خبر داده و از آن استقبال کرده است.

این در حالی‌ست که در پی پخش گزارش‌ها مبنی بر ناپدیدشدن شهروندان خارجی از جمله خبرنگاران سازمان ملل متحد، مقام‌های امارت اسلامی اعلام کردند که این افراد را پس از بررسی‌ها دوباره رها کرده‌‌اند.

سلام‌وطندار فارسی را در تلگرام دنبال کنید

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی، شب گذشته در توییترش علت بازداشت این شهروندان خارجی را نداشتن سند عنوان کرده و گفته است: «آن اتباع خارجی که خود را به یک مؤسسۀ بین‌المللی منسوب می‌کردند، به‌خاطری توقیف شده بودند که شناس‌نامه‌ها، جوازنامه‌ها و اسناد لازم نداشتند.»

آقای مجاهد گفته است که این افراد پس از بررسی و حصول اطمینان از بند رها شده‌اند. او دربارۀ شمار این افراد چیزی نگفته است.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: