همه‌ساله با رسیدن فصل سرما، جریان برق در شهر کابل با پرچاوی‌هایی روبه‌رو می‌شود که این کار سبب کندشدن فعالیت کارخانه‌ها در این شهر می‌شود. مسئولان شرکت برق‌رسانی افغانستان یا برشنا در گفت‌وگو با سلام‌وطندار می‌گویند که آنان روی طرحی کار می‌کنند تا سال آینده شهر کابل به‌طور ۲۴ ساعت برق داشته باشد.

صفی‌الله احمدزی، رئیس عملیاتی شرکت برشنا می‌گوید، با تکمیل‌شدن کار لین برق ۵۰۰ کیلوولت از پلخمری تا ارغندی که ۶۰ درصد کار آن پیش رفته است، سال آینده شهر کابل به‌طور شبانه‌روزی/۲۴ ساعته برق خواهد داشت.

پیش از این مسئولان امارت اسلامی گفته بودند که جایدادهای شماری از مقام‌های دولت پیشین که از این شرکت قرض‌دار هستند، به فروش گذاشته خواهد شد.

سلام‌وطندار فارسی را در فیس‌بوک دنبال کنید

آقای احمدزی در این باره می‌گوید، «برشنا شرکت روی یک پالیسی کار می‌کند و برای وزارت عدلیه و به تمام بخش‌های حقوقی دولت شریک ساخته می‌شود. بعد از این‌که امارت اسلامی تصمیم گرفت ما اجازه خوهد داشتیم که زمین‌های آن‌ها را استملاک کنیم یا به فروش برسانیم.»

به گفتۀ مسئولان برشنا، این شرکت ۸۸ میلیون دالر از کشورهای صادرکنندۀ برق بدهکار است و تا زمانی ‌که پول‌های منجمدشدۀ افغانستان آزاد شود، برق افغانستان قطع نخواهد شد.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: