مسئولان محلی در غزنی، می‌‌گویند که سه‌شنبه، ۱ حمل، ۱۸ پایه ترانسفورمر برق دولتی به گونه‌ی رسمی از سوی مقام‌های محلی این ولایت و رییس تجارتی شرکت برق‌رسانی افغانستان (برشنا)، گشایش یافت.

با گشایش این ترانسفورمرها، ۲۵۱۴ خانواده در روستاهای «روضه، اربابا، خیرآباد، پشتون‌آباد، احمدآباد، قلعه‌ی عشرت، پیرزاده، محله‌ی رامکی‌ها» و نیز اداره‌ی آب‌رسانی و محبس غزنی از برق دولتی مستفید شدند.

سلام‌وطندار فارسی را در فیسبوک دنبال کنید

نصیراحمد توکلی، رییس برشنای غزنی، هزینه‌ی مجموعی این پروژه‌ها را بیش از ۴۹ میلیون افغانی می‌گوید و می‌‌افزاید که بیش‌تر این مبلغ، از سوی اداره‌ی صلیب سرخ برای هم‌کاری با مردم پرداخت شده است.

در همین حال، باشندگان غزنی، با استقبال از رسیدن برق به هشت روستا در این ولایت، خواهان توسعه‌ی پروژه‌ی برق‌رسانی به دیگر روستاهای غزنی نیز اند.

محمداسحاق آخوندزاده، والی غزنی، در این برنامه از شرکت برشنا خواست که زمینه‌ی رشد برق‌رسانی به این ولایت را، بیش‌تر کند‌.

سلام‌وطندار فارسی را در تویتر دنبال کنید

عبدالرحمان رحمانی، رییس تجارتی شرکت برشنا، نیز در پاسخ، از تلاش‌های شرکت برشنا برای توسعه‌ی برق دولتی به دیگر نقاط محروم از برق سخن زد.

گفتنی است که در بیش از یک سال‌‌و‌نیم پسین، هزاران خانواده در روستاهای مختلف غزنی از نعمت برق دولتی مستفید شده که در بیش‌تر موارد، خانواده‌ها برای رسیدن برق به محل‌های شان، هزینه‌های تجهیزات برق را پرداخته اند.

مرتبط با این خبر:

کلیدواژه‌ها: //

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: