یونیسف: شمار کودکان کار در روستاهای افغانستان بیش از دوبرابر شهرها است

مسئولان سازمان بین‌المللی کار (ILO) در افغانستان، امروز (پنج‌شنبه، ۲۴ جوزا) با برگزاری برنامه‌ای به مناسبت «روز جهانی مبارزه با کار کودکان»، می‌گویند که با تحولات سیاسی در افغانستان گمان می‌رود شمار کودکان کار در این کشور افزایش یافته باشد.

روز جهانی اهدای خون؛ مسئولان: در یک سال ۶۷۷ هزار یونت خون از اهداکنندگان گردآوری کرده‌‌ایم

مسئولان در وزارت صحت عامه‌، در برنامه‌ای در این وزارت، از ۱۴ جون، روز جهانی اهدای خون، گرامی‌داشت کردند. مسئولان در این برنامه با تأکید تلاش‌های شان در راستای گردآوری و اهدای خون به بیماران، خواهان هم‌کاری مردم به تقویت فرهنگ اهدای خون در جامعه و همین گونه کمک جامعه‌ی جهانی در این راستا با افغانستان شدند.

رویدادهای ترافیکی در افغانستان؛ در کم‌تر از سه ماه ۵۶۲ تن جان باخته اند

آماری که ریاست عمومی پلیس ترافیک وزارت امور داخله به گونه‌ی کتبی در اختیار سلام‌وطندار قرار داده است، نشان می‌دهد که از آغاز امسال خورشیدی تا کنون، یک هزار و ۲۶۵ رویداد ترافیکی در سراسر کشور رخ داده که در نتیجه‌ی آن، ۵۶۲ تن جان باخته و یک هزار و ۷۹۲ تن دیگر زخمی شده اند.

کار ساخت ۱۸ مکتب در پکتیا با کمک مالی جاپان و هم‌کاری یونیسف آغاز شد

کار ساخت ۱۸ مکتب در شهر گردیز، مرکز پکتیا و ۱۳ ولسوالی این ولایت با کمک مالی جاپان و هم‌کاری صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، آغاز شده است. عبدالقیوم فاروقی، رییس معارف پکتیا، می‌گوید که کار ساخت این مکتب‌ها، ۲۲۵ میلیون افغانی هزینه برمی‌دارد.

از «روز جهانی اهدای خون» در بلخ گرامی‌داشت شد

از ۱۴ جون، روز جهانی اهدای خون، در بلخ گرامی‌داشت شد. مسئولان در ریاست صحت عامه‌ی بلخ، در محفلی که امروز (پنج‌شنبه، ۲۴ جوزا) به مناسبت گرامی‌داشت از این روز در این ولایت برگزار شده بود، بر ترویج اهدای خون میان شهروندان تأکید کردند.

نمایش‌گاه‌ «عید بازار» در هرات گشایش یافت

نمایش‌گاهی به پیشواز از عید قربان زیر نام «عید بازار»، عصر روز گذشته (چهارشنبه، ۲۳ جوزا) در هرات گشایش یافت. این نمایش‌گاه از سوی اتحادیه‌‌های بوت‌دوزی و کیف‌دوزی با هم‌کاری مسئولان محلی در هرات گشایش یافته است.

زنان در بادغیس: به دلیل آگاهی‌نداشتن از بهداشت در قاعدگی، با مشکلات صحی روبه‌رو شده‌ایم

شماری از زنان در بادغیس، ولایتی در شمال‌غربی افغانستان که بیش‌تر باشندگان آن به گونه‌ی روستایی زندگی می‌کنند، به سلام‌وطندار می‌گویند که به دلیل آگاهی‌نداشتن از بهداشت در هنگام قاعدگی، با مشکلات صحی روبه‌رو شده اند و آگاهی‌نداشتن شان از بهداشت در پریود، آنان را به بیماری‌های مختلف زنانه مبتلا کرده است.

رویداد ترافیکی در فاریاب جان ۱۱ عضو یک خانواده را گرفت

احمدفهیم کوهی، آمر حادثات مدیریت ترافیک فاریاب، می‌گوید که در نتیجه‌ی منحرف‌شدن یک موتر نوع «فولدر» از جاده و برخورد آن با یک دیوار، شش زن، چهار کودک و یک پسر از یک خانواده جان باخته و چهار تن دیگر شامل دو زن و دو کودک، شدید زخمی شده اند.