مردی در پروان برادرش را با «ضرب چاقو» کشت

فضل‌الرحیم مسکین‌یار، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی پروان، به سلام‌وطندار می‌گوید که حوالی ساعت ۸:۳۰ دقیقه‌ی شب گذشته مردی در پارچه‌ی ۱۳ شهری، از مربوطات حوزه‌ی اول امنیتی شهر چاریکار، مرکز پروان برادرش را با ضرب چاقو کشته و خودش از ساحه فرار کرده است.

در نتیجه‌ی تغییرهای آب‌وهوایی در افغانستان ۵۰ درصد جنگلات از بین رفته است

حافظ عزیزالرحمان، سرپرست اداره‌ی ملی حفاظت محیط زیست، خشک‌سالی، سرازیرشدن سیلاب‌ها و آلودگی محیط زیست را، از پیامدهای عمده‌ی تغییرهای آب‌وهوایی می‌داند و می‌گوید که در نتیجه‌ی تغییرهای آب‌وهوایی در افغانستان، ۵۰ درصد جنگلات کشور از بین رفته است.

پشتیبانی روسیه از عضویت افغانستان در سازمان همکاری‌ شانگهای

بر بنیاد گزارش‌ها، ضمیر کابلوف، نماینده‌ی ویژه‌ی روسیه برای افغانستان، روز سه‌شنبه، ۱۵ جوزا، در یک نشست خبری گفته ‌است که مسکو از عضویت بالقوه‌ی افغانستان در سازمان همکاری شانگهای پشتیبانی می‌کند. کابلوف، تأکید کرده که عضویت افغانستان در سازمان همکاری شانگهای، نیازمند برقراری نظم نسبی در اقتصاد افغانستان است.

باشندگان ولسوالی قره‌باغ غزنی مکتبی را با هزینه‌ی شخصی شان ساختند

میاگل صدیق، مدیر نشرات ریاست معارف غزنی، به سلام‌وطندار می‌گوید که باشندگان ولسوالی قره‌باغ ساختمان «مکتب ابتدائیه‌ی توچی» را به ارزش یک میلیون و ۳۰۰ هزار افغانی ساخته اند. به گفته‌ی مدیر نشرات ریاست معارف غزنی، این مکتب دارای شش صنف درسی و اداره است و مجهز به سیستم آب و برق می‌باشد.

اوچا: ماهانه ۶۰ تن در اثر انفجار ماین‌های به‌جامانده از جنگ کشته یا دچار معلولیت می‌شوند

دفتر هم‌آهنگ‌کننده‌ی کمک‌های انسان‌دوستانه‌ی سازمان ملل متحد (اوچا) در افغانستان، در حساب کاربری اکس خود، نوشته است که ماهانه ۶۰ تن که بیش‌تر شان کودکان اند، در اثر انفجار ماین‌های به‌جامانده از جنگ در افغانستان کشته یا دچار معلولیت می‌شوند.