معین وزارت صحت: شستن دست‌ها ۲۲ درصد از ابتلا به بیماری‌های مختلف پیش‌گیری می‌کند

عبدالولی حقانی، معین عرضه‌ی خدمات صحی وزارت صحت عامه، با تأکید بر ترویج فرهنگ شستن دست‌ها، می‌گوید که شستن دست‌ها ۲۲ درصد از ابتلا به بیماری‌های مختلف چون اسهال، سینه‌بغل و دیگر بیماری‌ها پیش‌گیری می‌کند.

تأکید اتحادیه‌ی اروپا بر اهمیت اشتراک امارت اسلامی در نشست سوم دوحه

به دنبال تلاش‌های جهانی برای حضور و اشتراک امارت اسلامی در نشست سوم دوحه، این بار توماس نیکلاسون، نماینده‌ی ویژه‌‌ی اتحادیه‌ی‌ اروپا برای افغانستان، روز شنبه در دیدار با امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه‌ی حکومت سرپرست، بر اهمیت اشتراک امارت اسلامی در نشست سوم دوحه و مهم‌بودن این نشست تأکید کرده است.

احمدی‌نژاد خود را در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران نامزد کرد

رسانه‌های ایرانی، گزارش داده اند که محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور پیشین این کشور، خود را در چهاردهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری ایران نامزد کرده است. رییس‌جمهور پیشین ایران، افزوده است که می‌تواند دوره‌ی جدید و شکوهمندی را بر مبنای خردورزی، وحدت، هم‌کاری و تلاش جدید برای سازندگی و پیش‌رفت ایران رقم بزند.

کارزار تطبیق واکسین ضدپولیو؛ در این دور ۱۱.۲ میلیون کودک واکسین می‌شوند

نهاد موسوم به «افغانستان عاری از پولیو»، اعلام کرده است که کارزار تطبیق واکسین ضدبیماری فلج کودکان (پولیو) فردا در سراسر افغانستان آغاز می‌شود. در سوی دیگر، مسئولان در وزارت صحت عامه، می‌گوید که این کارزار برای چهار روز ادامه می‌یابد و در آن، ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار کودک زیر پنج سال واکسین دریافت خواهند کرد.

قرار است چهار پروژه‌ی بزرگ اقتصادی در هرات گشایش یابد

مسئولان در ریاست معادن و پترولیم هرات، می‌گویند که ‌هم‌اکنون ۲۶ معدن به شمول ریگ‌ریشن‌ها، در این ولایت فعال است. آمر تفتیش ریاست معادن و پترولیم هرات، می‌گوید که قرار است در آینده‌ی نزدیک چهار معدن بزرگ از جمله پروژه‌ی سمنت، بلاک‌های معدن آهن غوریان، معدن آهن پشتون‌زرغون‌ و زغال‌سنگ در این ولایت گشایش یابد.