سیل در سه روز پسین در افغانستان جان ۲۱ تن را گرفته است

مسئولان در وزارت دولت در امور‌ رسیدگی به حوادث، می‌گویند که در نتیجه‌ی سرازیرشدن سیل در سه روز پسین در هفت ولایت افغانستان، ۲۱ تن جان باخته و ۱۹ تن دیگر زخمی شده اند. این در حالی است که بر اساس آمار مسئولان محلی در بدخشان، بغلان و فاریاب که با رسانه‌ها شریک کرده، در سه روز پسین در این ولایت‌ها بیش از ۱۰۰ تن جان باخته اند.

ا.ا سفرهای توماس وست به کشورهای منطقه را «کلیشه‌ای» خواند

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی حکومت سرپرست، روز گذشته (یک‌شنبه، ۶ جوزا) در اظهاراتی به تلویزیون ملی، سفرهای توماس وست، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان به کشورهای منطقه و بحث در باره‌ی افغانستان را کلیشه‌ای، بی‌فایده و حاشیه‌ای، خوانده است.

عربستان سعودی برای نخستین بار در ۱۲ سال گذشته سفیر خود در سوریه را تعیین کرد

عربستان سعودی، روز گذشته (یک‌شنبه، ۲۶ می/۶ جوزا)، برای نخستین بار در بیش از یک دهه‌ی پسین (۱۲ سال گذشته)، سفیر جدید خود در دمشق، پایتخت سوریه را تعیین کرد. خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (اس‌پی‌ای)، اعلام کرده که دولت ریاض روز یک‌شنبه فیصل بن سعود المجفل را به عنوان سفیر جدید خود در دمشق تعیین کرده است.

شش مرد در غور در حضور همگان شلاق زده شدند

مسئولان در ریاست اطلاعات و فرهنگ غور، می‌گویند که پس از چاشت روز گذشته (یک‌شنبه، ۶ جوزا) بر شش مرد در شهر فیروزکوه، مرکز این ولایت، حکم تعزیری را اجرا کرده و هر یک آن‌ها را در حضور همگان شلاق زده اند. آمر اطلاعات ریاست اطلاعات و فرهنگ غور، می‌افزاید که بر پنج مرد ۳۹ شلاق تعزیری و بر یک مرد دیگر ۲۷ شلاق تعزیری اجرا شده است.