وزارت صحت: در دو ماه بیش از ۳۰۰۰ کودک به سرخکان مبتلا شده اند

مسئولان در وزارت صحت عامه، می‌گویند که در دو ماه گذشته بیش از سه هزار واقعه‌ی سرخکان در میان کودکان ثبت شده است. شرافت زمان، سخن‌گوی این وزارت، می‌گوید که افزایش بی‌جا‌شدگان داخلی و بازگشت هزاران افغان از کشورهای همسایه، از دلیل‌های اصلی افزایش موردهای تأیید‌شده و مشکوک سرخکان نزد کودکان در سال روان خورشیدی است.

رییس‌الوزرای امارت اسلامی با شهروندان ایران ابراز هم‌دردی کرد

محمد‎‌حسن ‌آخوند، رییس‌الوزرای امارت اسلامی، به دلیل جان‌باختن ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران و هیئت هم‌راهش با شهروندان آن کشور ابراز هم‌دردی کرد. ارگ، امروز در اعلامیه‌ای در حساب کاربری اکس خود نوشته که امارت اسلامی و شهروندان افغانستان از این رویداد متأثر شده است.

رییس‌جمهور ایران و هیئت هم‌راهش در سانحه‌ی هوایی جان دادند

رسانه‌های ایران، گزارش داده اند که سیدابراهیم رییسی، رییس‌جمهور این کشور و هیئت همراهش در سانحه‌ی هوایی روز گذشته جان داده اند. خبرگزاری ایرنا، گزارش داده که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه‌ی ایران و مالک رحمتی، والی آذربایجان شرقی، از دیگر سرنشینان بال‌گرد حامل رییسی بوده اند.

رویداد ترافیکی در بغلان پنج کشته و ۱۳ زخمی بر جا گذاشت

مسئولان در مدیریت ترافیک بغلان، می‌گویند که در نتیجه‌ی یک رویداد ترافیکی در این ولایت، پنج تن کشته شده و ۱۳ تن دیگر زخمی شده اند. محمدنظر عابدی، مدیر ترافیک بغلان، می‌گوید که این رویداد شب گذشته در شهر پلخمری، مرکز بغلان، هنگامی رخ داده که یک موتر نوع «۵۸۰»  از جاده منحرف شده و با یک خانه‌ی ‌رهایشی برخورده است.