سیلاب‌زدگان در غور و بغلان از دست‌رسی‌نداشتن به امکانات نخستین زندگی شکایت دارند 

هم‌زمان با نگرانی‌های جهانی از وضعیت سیلاب‌زدگان در افغانستان، آسیب‌دیدگان سیلاب‌ها در بغلان و غور از دست‌رسی‌نداشتن به غذا، آب آشامیدنی و سرپناه شکایت کرده و می‌گویند که نهادهای مسئول آنان را به حال خود رها کرده‌ اند.

شرکت‌های بیرونی به ارزش هفت میلیارد دالر روی معادن افغانستان سرمایه‌گذاری کرده اند

مسئولان در وزارت معادن و پترولیم، می‌گویند که پس از روی‌کارآمدن امارت اسلامی، شرکت‌هایی از چین، ایران، ترکیه، قطر و بریتانیا، روی هشت معدن بزرگ افغانستان به ارزش هفت میلیارد دالر سرمایه‌گذاری کرده اند.

همایون افغان، سخن‌گوی این وزارت، می‌گوید که این مقدار پول در بخش های اکتشاف، استخراج معادن و ایجاد کارخانه‌ها هزینه می‌شود.

سرازیرشدن سیلاب در فاریاب؛ ۱۸ تن جان باخته اند و صدها خانه‌ی رهایشی ویران شده است

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان، اعلام کرده است که در نتیجه‌ی سرازیرشدن سیلاب‌های شب گذشته در فاریاب، ۱۸ تن جان باخته و دو تن دیگر زخمی شده اند. این وزارت، امروز در خبرنامه‌ای در حساب کاربری اکس خود، نوشته که این سیلاب‌ها در ولسوالی‌های پشتون‌کوت، المار، قیصار، بلچراغ، خیبر و دولت‌آباد، فاریاب رخ داده است.

کاهش تیم‌های سیار صحی در لغمان؛ دست‌رسی مردم به خدمات درمانی محدود شده است

باشندگان مناطق دوردست لغمان، می‌گویند که کاهش تیم‌های سیار صحی در این ولایت آن‌ها را با مشکل روبه‌رو کرده است.

آنان، می‌‌افزایند که افزایش تیم‌های سیار صحی سبب می‌شود که از یک سو مردم هنگام نیاز به خدمات بهداشتی دست‌رسی داشته باشند و در سوی دیگر، برای مردمی که از وضعیت بد اقتصادی رنج می‌برند، هزینه‌ی کم‌تری بردارد.