حمله‌ی مسلحانه بر شهروندان بیرونی در بامیان؛ وزارت داخله: سه تن کشته شده اند

وزارت امور داخله‌ی حکومت سرپرست امارت اسلامی، با پخش خبرنامه‌ای اعلام کرده که عصر امروز (جمعه، ۲۸ ثور) در شهر بامیان علیه مردم عام شلیک صورت گرفته است که در نتیجه‌ی آن، سه تن شامل یک افغان و دو شهروند بیرونی کشته شده اند.

افراد ناشناس چند تن به شمول گردش‌گران بیرونی را در بامیان تیرباران کردند

منابع محلی در بامیان، به سلام‌وطندار می‌‌گویند که افراد مسلح ناشناس چند تن به شمول گردش‌گران بیرونی را، در مرکز این ولایت تیرباران کرده اند. به گفته‌ی منابع، در این حمله‌ی مسلحانه چند گردش‌گر بیرونی و هم‌راهان شان هدف قرار گرفته اند.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت از شرکت‌های ایرانی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان دعوت کرد

در این دیدار، ضمن تأکید بر گسترش روابط بازرگانی و اقتصادی دو کشور، در باره‌ی راه‌های ترانزیتی، کار ۲۴ساعته در بندرهای افغانستان و ایران و بیلانس تجارت دو کشور، بحث و تبادل نظر صورت گرفته است. سرپرست وزارت صنعت و تجارت، در این دیدار از شرکت‌های ایرانی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان دعوت کرده است.

کار ساخت پنج‌ مدرسه‌‌ی دینی در غزنی با هزینه‌ی شخصی مردم آغاز شده است

ریاست معارف غزنی، در یک هفته‌ی پسین کار ساخت پنج‌ مدرسه‌‌ی دینی را در مرکز و سه ولسوالی این ولایت آغاز کرده است. میاگل صدیق، می‌گوید که از یک هفته‌ به این سو کار ساخت پنج مدرسه‌ی دینی در ساحات «سرگنج» و «ده خدایداد» مرکز غزنی و ولسوالی‌های مقر، گیلان و ناوه‌ی این ولایت آغاز شده است.

سرازیرشدن سیل در سمنگان جان یک تن را گرفت

حشمت‌الله رحمانی، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی سمنگان، می‌گوید که حوالی ساعت ۵:۰۰ عصر روز گذشته (پنج‌شنبه، ۲۷ ثور) در نتیجه‌ی سرازیرشدن سیل در ولسوالی دره‌ی‌صوف پایین این ولایت، یک تن جان داده است.

۱۰۵ دانش‌آموز و آموزگار یک مکتب دخترانه در دایکندی مسموم شده‌ اند

مسئولان صحی در دایکندی، تأیید می‌کنند که ۱۰۵ دانش‌آموز دختر و چندین آموزگار زن یک مکتب دخترانه در ولسوالی کیتی این ولایت، مسموم شده اند. محمدغنی صمیم، رییس صحت عامه‌ی دایکندی، می‌گوید که این رویداد حوالی ساعت ۱۰:۰۰ پیش از چاشت روز گذشته در مکتب موسوم به «دشت نخود»، از مربوطات ولسوالی کیتی، رخ داده است.