رویداد ترافیکی در بلخ جان سه عضو یک خانواده را گرفت

مسئولان صحی در بلخ، می‌گویند که در نتیجه‌ی وقوع یک رویداد ترافیکی در این ولایت، سه عضو یک خانواده جان باخته اند و یک تن دیگر زخمی شده است. کمال‌خان زدران، مسئول بخش رسانه‌های ریاست صحت عامه‌ی بلخ، می‌گوید که این رویداد صبح امروز (شنبه، ۲۲ ثور) در مسیر حیرتان_مزارشریف رخ داده است.

برنامه‌ی جهانی غذا: سیل در بغلان جان بیش از ۳۰۰ تن را گرفته است

برنامه‌ جهانی غذای سازمان ملل متحد در افغانستان، اعلام کرده که سرازیرشدن سیل‌ در بغلان جان بیش از ۳۰۰ تن را گرفته و بیش از ۱۰۰۰ خانه را ویران کرده است. برنامه‌ جهانی غذا، این آمار را پس از چاشت امروز (شنبه، ۲۲ ثور) در حساب کاربری اکس خود اعلام کرده و گفته که اکنون در حال توزیع بیسکویت‌های غنی‌شده به سیل‌زدگان است.

وزارت معادن و پترولیم قرارداد استخراج دو معدن بزرگ را به امضا رساند

وزارت معادن و پترولیم حکومت سرپرست افغانستان، امروز (شنبه، ۲۲ ثور) قرارداد استخراج دو معدن به مقیاس بزرگ در افغانستان را با دو شرکت داخلی برای ۱۵ سال به امضا رساند. این معدن‌ها، شامل معدن باریت در مرکز هرات و معدن یاقوت در ولسوالی سروبی کابل است.

افغانستان و پاکستان روی تجارت «ترجیحی» به توافق خواهند رسید

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، روز گذشته در نشستی اقتصادی در پاکستان، گفته که این کشور آماده‌ی گفت‌وگو در مورد تجارت «ترجیحی» با افغانستان است و  رایزنی‌‎ها نیز در باره‌ی موافقت‌نامه‌های بازرگانی ترجیحی جریان دارد.

سیل در تخار؛ ۲۰ تن جان‌ باخته و ۱۵ تن ناپدید شده اند

مسئولان محلی در تخار، تأیید می‌کنند که سیل در این ولایت جان ۲۰ تن را گرفته است، ۱۵ تن ناپدید شده اند و ده‌ها روستا در این ولایت ویران شده است. احمدسیر ساجد، رییس مبارزه با حوادث طبیعی تخار، می‌گوید که در نتیجه‌ی باران‌‌های شدید و سرازیرشدن سیلاب‌ها در مرکز و ولسوالی‌های این ولایت، دست‌کم ۲۰ تن جان‌ باخته اند. در نتیجه‌ی این سیلاب‌ها ده‌ها خانه‌ی مسکونی و صدها جریب زمین کشاورزی نیز ویران شده است.

بررسی‌ سلا‌م‌وطندار؛ بسیاری از جوانان پس از فروپاشی جمهوری بی‌کار شده اند

بررسی سلام‌وطندار از گفت‌وگو با ۳۰ جوان بی‌کار در کابل نشان می‌دهد که بیش از نصف این جوانان پس از فروپاشی جمهوری بی‌کار شده اند. در این گزارش با ۱۱ زن و ۱۹ مرد در پایتخت گفت‌وگو شده است که ۱۸ تن آن‌ها گفته که پس از روی‌کارآمدن حکومت سرپرست، شغل شان را از دست داده اند.

مجاهد: از امکانات موجود برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی استفاده می‌کنیم

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی امارت اسلامی، با آسیب‌دیدگان سیلاب‌های روز گذشته در بغلان، بدخشان، غور و هرات، ابراز هم‌دردی کرده و گفته است که امارت اسلامی از تمام امکاناتش برای رسیدگی به آنان استفاده خواهد کرد. سخن‌گوی امارت اسلامی، از شهروندان نیز خواسته است که برای کمک به آسیب‌دیدگان رویدادهای طبیعی اقدام کنند.