تفاهم‌نامه‌ی مسیر خط آهن میان افغانستان، پاکستان و اوزبیکستان امضا شد

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی امارت اسلامی، در تویترش اعلام کرده که تفاهم‌نامه‌ای روی مسیر خط آهن افغان-ترانس میان افغانستان، پاکستان و اوزبیکستان، به امضا رسیده است. سخن‌گوی امارت اسلامی، جزئیات بیش‌تری از تفاهم‌نامه ارائه نکرده؛ اما گفته ‌است که این پروژه اهمیت اقتصادی خوبی برای افغانستان دارد.

پروازهای مستقیم مزارشریف_استانبول آغاز شد

مقام‌های محلی در بلخ، اعلام کرده اند که پروازهای مستقیم از شهر مزارشریف، مرکز این ولایت، به شهر استانبول ترکیه به گونه‌ی رسمی آغاز شده است. مقام ولایت بلخ در خبرنامه‌ای، گفته که پروازهای مستقیم مزارشریف_استانبول، امروز (چهارشنبه، ۲۸ سرطان) آغاز شده است.

حاصلات انگور در کندهار ۳۰ درصد افزایش یافته است

انگور بخش بزرگی از میوه‌های تولیدی کشور را تشکیل می‌دهد که به گفته‌ی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، سالانه نزدیک به ۹۰۰ هزار تُن انگور در کشور تولید می‌شود. شمس‌الرحمان موسا، آمر زراعت ریاست زراعت، آبیاری و مالداری کندهار، می‌گوید که حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این ولایت، به باغ‌های انگور اختصاص یافته است.

پایتخت‌نشینان: در برخی از دکان‌های شهر مواد غذایی تاریخ‌گذشته فروخته می‌شود

شماری از پایتخت‌نشینان، از فروش مواد غذایی تاریخ‌گذشته توسط برخی از دکان‌داران در شهر کابل، شکایت می‌کنند. قیوم، باشنده‌ی منطقه‌ی تایمنی شهر کابل، می‌گوید که ۲۰ روز پیش پسرش به دلیل استفاده از نوشیدنی تاریخ‌گذشته بیمار شده است.