کرونا در افغانستان؛ با سردشدن هوا مراجعۀ بیماران به شفاخانه‌ها افزایش یافته است

مسئولان در شفاخانۀ افغان_جاپان می‌گویند که با آغاز فصل سرما مراجعۀ افراد مبتلا به ویروس کرونا به شفاخانه‌های کابل و ولایت‌ها ۱۰ درصد افزایش یافته است. به گفتۀ آنان، شفاخانه‌ها با کم‌بود دارو و اکسیژن روبه‌رو اند. طارق اکبری، سرطبیب شفاخانۀ افغان_جاپان به سلام‌وطندار می‌گوید که شمار بیماران کرونایی در کشور در حال افزایش است.

اعتراض بازرگانان هراتی به افزایش تعرفه‌های گمرکی در این ولایت

شماری از صنعت‌کاران و بازرگانان هراتی به‌دلیل افزایش تعرفه‌های گمرکی و کم‌بود مواد خام در این ولایت، امروز در شهر هرات گردهمایی اعتراضی کردند. آنان می‌گویند که اگر به مشکلاتشان رسیده‌گی نشود، نمی‌توانند به فعالیت‌های‌شان ادامه دهند و خواهان کاهش تعرفه‌های گمرکی در این ولایت‌اند.

باشنده‌گان بامیان از فروپاشی صنعت گردش‌گری در این ولایت نگران‌اند 

پیش از تسلط امارت اسلامی بر افغانستان، بامیان ولایتی فرهنگی در مرکز کشور به‌عنوان شهر جشن‌واره‌ها و نمایشگاه‌ها شهره بود. همه‌ساله و در فصل‌های گونه‌گون سال جشن‌واره‌هایی زیر نام دمبوره، گل ‌کچالو، برداشت فرآورده‌‎های کشاورزی، گل ‌زردالو، گردش‌گری، راه ابرایشم، بازی‌های زمستانی، برنامۀ فرهنگی_هنری یادبود از سال‌روز تخریب پیکره‌های بودا و … در این ولایت تاریخی و فرهنگی برگزار می‌شدند که آراسته با موسیقی محلی و نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه کتاب، نمایشگاه نقاشی، نمایشگاه عکس، نمایشگاه صنایع دستی، نمایشگاه غذاهای محلی و فرآورده‌‎های کشاورزی بودند.

گوترش: افغانستان در آستانۀ تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین فاجعۀ انسانی در جهان است

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، امروز در توییترش هشدار داده که افغانستان در آستانۀ تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین فاجعۀ انسانی در جهان است. آقای گوترش گفته است که فاجعۀ انسانی در افغانستان در حال وقوع است و کشورهای جهان باید اقدامی انجام دهند. او تأکید کرده که سازمان ملل متحد در رقابت با زمان برای ارایۀ کمک‌های بشردوستانه …

عمران خان در دیدار با جان کری خواهان آزادسازی پول‌های منجمدشدۀ افغانستان شد

دفتر نخست‌وزیر پاکستان، با پخش اعلامیه‌یی گفته که آقای خان روز گذشته با جان کری، نمایندۀ ویژۀ آمریکا در امور اقلیم دیدار و گفت‌و‌گو کرده است. در اعلامیه آمده، نخست‌وزیر پاکستان در این دیدار بر جلوگیری از فروپاشی اقتصادی افغانستان تأکید کرده و گفته که آزادسازی پول‌های منجمدشدۀ افغانستان برای رفاه مردم این کشور مهم است.