ایران در واکنش به حمله‌ی امریکا، کویت و بحرین را هدف قرار داد

ایران، اعلام کرده که در واکنش به حمله‌های امریکا به شهر سیریک و جزیره قشم، هفت موشک بالستیک به سوی کویت و بحرین شلیک کرده است.

سپاه پاسداران ایران، امروز (شنبه، ۱۶ جوزا/۶ جون) در بیانیه‌ای گفته که حمله‌ها به «پایگاه‌های دشمن» در منطقه، پاسخ به «تجاوز نظامی امریکا» علیه خاک ایران بوده است.

این نهاد هم‌چنان هشدار داده که در صورت ادامه حمله‌ها، تنگه‌ی هرمز ممکن است به طور کامل بسته شود.

این تحول‌ها چند ساعت پس از آن رخ داد که ارتش امریکا اعلام کرد پهپادهای تهاجمی ایران را در مسیر تنگه‌ی هرمز ره‌گیر‌ی کرده و برخی تأسیسات راداری ایران را هدف قرار داده است.

بحرین چهار تن را به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت کرد

وزارت امور داخله‌ی بحرین، اعلام کرده که چهار شهروند این کشور را به اتهام «فعالیت‌های جاسوسی برای سپاه پاسداران» بازداشت کرده است.

این وزارت، در بیانیه‌ای گفته که این افراد به دلیل جاسوسی از جمله عکس‌برداری از برخی مکان‌ها در بحرین بازداشت شده اند.