حزبالله لبنان با رد چهارچوب توافق امضاشده میان لبنان و اسرائیل در واشینگتن، آن را «تحقیرآمیز» و «تسلیم حاکمیت لبنان» عنوان کرده است.
نعیم قاسم، دبیرکل حزبالله، امروز (شنبه، ۶ سرطان/۲۷ جون) با انتشار بیانیهای این توافق را «تحقیرآمیز، شرمآور و تسلیم حاکمیت لبنان» توصیف کرده است.
او مخالفت خود را با مشروطشدن خروج اسرائیل از خاک لبنان به خلع سلاح حزبالله اعلام کرده است.
قاسم گفته است: «ما به مقاومت در میدان برای شکست اشغالگران [اسرائیل] ادامه خواهیم داد. در سختترین شرایط میدان را ترک نکردیم و اکنون نیز آن را رها نخواهیم کرد.»
دبیرکل حزبالله، همچنان دولت لبنان را متهم کرده که با امضای این توافق، اشغالگری اسرائیل را برای سالهای طولانی مشروعیت بخشیده و زمینهی الحاق این مناطق به اسرائیل را فراهم کرده است.






