ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی حکومت سرپرست، اعلام کرده که نیروهای ویژه‌ی امارت اسلامی بر یک مخفی‌گاه گروه داعش در غور عملیات انجام داده است.

او، دیروقت روز گذشته -یک‌شنبه، ۲۹ میزان- در خبرنامه‌ای در حساب کاربری اکس خود، نوشته که این عملیات در منطقه‌ی «مارکو» از مربوطات شهر فیروزکوه، مرکز غور، انجام و در نتیجه‌ی آن، رهبر و یک عضو مهم این دسته‌ی گروه داعش نیز کشته شده است.

سلام‌وطندار را در تلگرام دنبال کنید

مجاهد، افزوده که این گروه در حمله بر شهروندان هزاره در مرکز غور و چندین حمله‌ی دیگر در برابر غیرنظامیان در کابل و بامیان دست داشته است.

در خبرنامه آمده است: «از هفته‌ی گذشته به این ‌سو عملیات نیروهای خاص امارت اسلامی در برابر آنان آغاز شد و به یاری خداوند در نتیجه‌ی این عملیات، شماری از اعضای این گروه گرفتار شده و به جرم‌های خود اعتراف کردند.»

سخن‌گوی امارت اسلامی، تأکید کرده که این گروه به دستور رهبری شاخه‌ی خراسان داعش در بلوچستان، حمله‌هایی را در افغانستان سازمان‌دهی می‌کرد.

بر اساس خبرنامه، چندین عضو دیگر داعش هنگام فرار به بلوچستان بازداشت شده اند.

سلام‌وطندار را در اکس دنبال کنید

در ۲۲ سنبله‌ی سال روان، افراد مسلح ناشناس در نوار مزری میان دایکندی و غور بر شماری از غیرنظامیان حمله کردند که در نتیجه‌ی آن، ۱۴ تن جان باختند و چهار تن زخمی شدند.

نزدیک به یک ماه پیش نیز، امارت اسلامی اعلام کرد که اعضای مهم شاخه‌ی خراسان داعش را که در حمله‌ بر کارمندان دادستانی کل در کابل دست داشتند، بازداشت کرده است.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: