هفته‌ی ویژه‌ی گرد‌آوری کمک به جمعیت هلال‌احمر افغانی در کابل گشایش یافت. مسئولان دفتر جمعیت هلال‌احمر افغانی، امروز (سه‌شنبه، ۲۴ میزان) با حضور مقام‌های امارت اسلامی، از هفته‌ی ویژه‌ی گردآوری کمک به جمعیت هلال‌احمر افغانی گرامی‌داشت کردند.

شهاب‌الدین دلاور، سرپرست دفتر جمعیت هلال‌احمر افغانی، در این برنامه می‌گوید که رسیدگی به خانواده‌های آسیب‌دیده از سیلاب‌ها، زلزله‌زدگان، بی‌جاشدگان در اثر رویدادهای طبیعی و غیرطبیعی، درمان کودکان مبتلا به سوراخ قلب، ارائه‌ی خدمات صحی، درمان و نگه‌داری بیماران در مرکزهای حمایت روانی و برخی موارد دیگر، از فعالیت‌هایی اند که نیاز به هم‌کاری دارد.

سرپرست دفتر جمعیت هلال‌احمر افغانی، می‌افزاید که به منظور کمک به این جمعیت، این هفته کارزار سراسری گردآوری کمک به جمعیت هلال‌احمر افغانی را راه‌اندازی کرده اند. «در جریان هفته کارکنان، رضاکاران و اعضای مجامع ولایتی این نهاد خیریه‌ی ملی، از تاجران ملی و از شهروندان کشور می‌خواهند که این نهاد را پشتیبانی کنند.»

سلام‌وطندار را در اکس دنبال کنید

بر بنیاد اطلاعات جمعیت هلال‌احمر افغانی، ۷۶ درصد شهروندان از تغییرهای آب‌وهوایی در کشور متأثر شده و نیازمند هم‌کاری اند. عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست‌الوزرای امارت اسلامی، به مناسبت هفته‌ی ویژه‌ی گردآوری کمک به جمعیت هلال‌احمر افغانی، در این برنامه از شهروندان می‌خواهد که با این نهاد هم‌کاری کنند.

معاون اداری ریاست‌الوزرا، می‌گوید: «برادران و خواهران، هفته‌ی ویژه‌ی سره‌میاشت فرصتی است که باید هر کس نظر به توانایی شان هم‌کاری کنند و از کسانی هم‌کاری می‌کنند، قدردانی می‌کنیم و مسئولیت کشورها هم این است که در این بخش جمعیت هلال‌احمر افغانی را هم‌کاری کنند.»

فاروق اعظم، مشاور وزارت آب و انرژی، نیز از جامعه‌ی جهانی می‌خواهد که بی‌توجه به مسائل سیاسی به کمک‌های خود به جمعیت هلال‌احمر افغانی ادامه دهند. «از جامعه‌ی جهانی می‌خواهیم که بدون درنظرداشت مسائل سیاسی، به جمعیت هلال‌احمر افغانی کمک کند.»

سلام‌وطندار را در تلگرام دنبال کنید

کاترینا ریتز، رییس کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان، می‌گوید که این نهاد در بخش کمک‌های انسان‌دوستانه با جمعیت هلال‌احمر افغانی هم‌کاری مشترک دارد.

او می‌افزاید: «به مناسبت این هفته، از نهادهای کمک‌رسان می‌خواهیم که با این نهاد کمک کنند تا این نهاد بتواند کمک‌های انسان‌دوستانه را به موقع به مردم برساند.»

گفتنی است که در یک سال گذشته دفتر جمعیت هلال‌احمر افغانی، به هفت میلیون تن کمک‌های انسان‌دوستانه و خدمات صحی ارائه کرده است.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: