به دنبال افزایش درگیری‌ها و تنش‌ها در خاورمیانه، گزارش‌هایی مبنی بر افزایش استفاده‌ی شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی از فضای افغانستان، پخش شده اند.

به تازگی نهادی زیر نام «فلایت رادار۲۴»، اعلام کرده که تنها در پنج‌شنبه‌ی گذشته حدود ۱۹۱ پرواز بین‌المللی از فضای افغانستان صورت گرفته است.

سلام‌وطندار را در تلگرام دنبال کنید

وزارت ترانسپورت و هوانوردی حکومت سرپرست، نیز می‌پذیرد که در این اواخر به ویژه در یک هفته‌ی پسین، استفاده‌ی شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی از فضای افغانستان بیش‌تر شده است.

بر بنیاد آماری که وزارت ترانسپورت و هوانوردی در اختیار سلام‌وطندار قرار داده، هم‌اکنون در هر شبانه‌روز فضای افغانستان گواه دست‌کم ۳۵۰ پرواز شرکت‌های هواپیمایی است.

سلام‌وطندار را در اکس دنبال کنید

امام‌الدین احمدی، سخن‌گوی وزارت ترانسپورت و هوانوردی، در این باره می‌گوید: «در این شش روز گذشته در هر شبانه‌روز تا ۳۵۰ پرواز عبوری از فضای افغانستان صورت گرفته‌ است. این رقم در اوایل تقریباً ۱۰۰ پرواز بود؛ سال گذشته تا ۲۵۰ پرواز رسیده بود و الحمدلله هم‌اکنون به ۳۵۰ پرواز رسیده است. این نشان‌دهنده‌ی مصون‌بودن فضای افغانستان است.»

هرچند وزارت ترانسپورت و هوانوردی، در باره‌ی درآمد به‌دست‌آمده از این افزایش پروازهای عبوری از فضای افغانستان چیزی نگفته؛ اما گزارش‌هایی پخش شده که این پروازها در یک سال گذشته نزدیک به ۳۷ میلیون دالر درآمد به افغانستان داشته است.

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: