شماری از دام‌پروران و مرغ‌داران زن در فاریاب، می‌گویند که پشتیبانی نهادهای بیرونی از آن‌ها سبب ایجاد فرصت‌های شغلی و بهبود وضعیت اقتصادی شان شده است.

مریم، باشنده‌ی ولسوالی خواجه‌ سبزپوش فاریاب، می‌گوید که پس از توزیع مرغ‌های تخمی از سوی یک نهاد بیرونی، اقتصادش‌ بهبود یافته است. او می‌افزاید: «به ما مرغ‌های تخمی کمک شدند؛ از این راه نیازهای خانواده‌ی شش‌نفره‌ی خود را تأمین می‌کنم؛ درآمدی که از طریق این مرغ‌ها به دست می‌ِآید، مصرف روزانه‌ی ما می‌شود.»

سلام‌وطندار را در اکس دنبال کنید

گلثوم، دیگر باشنده‌ی فاریاب، می‌گوید که یک مؤسسه چندین رأس مواشی به او کمک کرده و از این راه نیازهای خوراکی و غیرخوراکی خود و کودکانش را فراهم می‌کند. «از وقتی که برایم چند رأس بُز شیری کمک شدند، زندگی‌ام کمی تغییر کرده؛ یک سال است که از این طریق درآمد دارم. خواست ما این است که همیشه از ما حمایت کنند.»

این زنان، از ریاست زراعت، آبیاری و مالداری فاریاب و نهادهای بیرونی می‌خواهند که برای رشد اقتصاد خانواده‌ها از آنان پشتیبانی کنند.

عبدالناصر نوری، مدیر عمومی پلان و برنامه‌های ریاست زراعت، آبیاری‌ و مالداری فاریاب، می‌گوید که پشتیبانی نهادهای بیرونی توانسته بخشی از مشکلات دام‌پروران زن را حل و به بهبود اقتصاد آن‌ها کمک کند. او می‌افزاید: «پروژه‌هایی به هدف رشد کشاورزی و بهبود زندگی دام‌پروران زن زیر کار است که با تکمیل‌شدن آن ما شاهد پیش‌رفت در بخش کشاورزی و دام‌داری خواهیم بود.»

سلام‌وطندار را در تلگرام دنبال کنید

غلام‌فاروق، کارشناس امور کشاورزی در فاریاب، می‌گوید که پشتیبانی حکومت و نهادهای بیرونی از دام‌پروران زن می‌تواند به خودکفایی آنان کمک کند. «بسیاری از زنان راضی اند؛ به دسترخوان مردم به ویژه زنان تغییر آمده؛ در کنار این حکومت امارت اسلامی باید توجه خاص به دام‌پروران و کشاورزان زن کند و بازارهای مناسبی ساخته شود تا آنان تشویق شوند.»

افزون بر نهادهای بیرونی، ریاست زراعت، آبیاری و مالداری فاریاب نیز تلاش کرده از زنان دام‌پرور پشتیبانی کند؛ چنان که در یک سال گذشته این ریاست هزار و ۷۰۰ رأس بُز و ۲۱ رأس گاو شیری را به آنان توزیع کرده است.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: