مسئولان وزارت صحت عامه، امروز (چهارشنبه، ۴ میزان) در مراسم گشایش برنامه معافیت کتلوی کودکان، می‌گویند که یک میلیون و ۸۰۰ هزار کودک در افغانستان، از دریافت واکسین‌های معافیتی محروم مانده اند. آن‌ها، می‌گویند که به هدف رساندن واکسین به این شمار کودکان برنامه حمایوی معافیت کتلوی را راه‌اندازی کرده ‌اند.

سلام‌وطندار را در اکس دنبال کنید

عبدالولی حقانی، معین عرضه‌ی خدمات صحی وزارت صحت عامه، می‌گوید که برنامه حمایوی معافیت کتلوی در دو مرحله تطبیق و در مرحله نخست آن، ۹۰۰ هزار کودک در ۱۸ ماه واکسین می‌شود. «برنامه‌ی حمایوی معافیت کتلوی در دو مرحله تنظیم شده است. مرحله‌ی نخست ۱۸ ماه است و در آن ۹۰۰ هزار کودک زیر پنج سال از طریق ۸۲۲ واکسیناتور باتجربه واکسین می‌شوند. این برنامه در تمام ولایت‌ها و مناطق دوردست تطبیق خواهد شد.»

مسئولان در وزارت صحت عامه، از خانواده‌ها می‌خواهد که برای پیش‌گیری از ابتلای کودکان به بیماری‌ها، آن‌ها را واکسین کنند.

نورجلال جلالی، سرپرست وزارت صحت عامه، از نهادهای بین‌المللی می‌خواهد که کمک های شان را به سکتور بهداشت افغانستان ادامه دهند. او می‌افزاید: «امیدوارم که حمایت‌کنندگان پشتیبانی شان از برنامه‌ی واکسیناسیون در افغانستان ادامه دهند. از خانواده‌ها نیز می‌خواهم که کودکان ‌شان را واکسین کنند تا آنان از ابتلا به بیماری‌ها در امان بمانند.»

معظم حسین، نماینده‌ی صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در افغانستان، می‌گوید: «تمام کودکانی که در چند سال گذشته واکسین نشده ‌اند، از طریق برنامه‌ی حمایوی معافیت کتلوی تحت پوشش قرار می‌گیرند و تعداد کودکانی که از واکسین محروم مانده ‌اند به ۱.۸ میلیون تن می‌رسد.»

سلام‌وطندار را در تلگرام دنبال کنید

ساختمان جدید بخش معافیت کتلوی کودکان با معیارهای جهانی و به ارزش دو میلیون دالر به هم‌کاری صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در افغانستان، ساخته شده است.

مرتبط با این خبر:

کلیدواژه‌ها: // //

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: