وزارت دفاع امریکا (پنتاگون)، اعلام کرده که این کشور برای دفاع از اسرائیل و پاسخ‌گویی با تهدیدهای احتمالی ایران و گروه‌های نیابتی آن، هواپیماها و کشتی‌های جنگی بیش‌تری به خاورمیانه می‌فرستد.

سلام‌وطندار را در تلگرام دنبال کنید

خبرگزاری رویترز، گزارش داده که که لوید آستین، وزیر دفاع امریکا، روز گذشته -جمعه، ۱۲ اسد- دستور ارسال ناوها و جنگنده‌های بیش‌تر به خاورمیانه و اروپا که امکان ساقط‌کردن موشک‌های بالستیک را دارند، صادر کرده است.

پنتاگون، در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «آستین دستور اعمال تغییرهای لازم در موقعیت ارتش امریکا به هدف بهبود حفاظت از نیروهای امریکایی، تقویت دفاع اسرائیل و اطمینان از این که امریکا آماده‌ی پاسخ‌گویی به شرایط نامطمئن احتمالی مختلف است، را داده است.»

در سوی دیگر، کاخ سفید اعلام کرده که جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا، روز پنج‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در باره‌ی تقویت تدابیر دفاعی در منطقه، صحبت کرده است. در بیانیه‌ی کاخ سفید آمده است: «بایدن بر تعهد خود نسبت به امنیت اسرائیل در برابر تهدیدهای ایران از جمله گروه‌های نیابتی حماس، حزب‌الله و حوثی‌ها تأکید کرد.»

پس از کشته‌شدن اسماعیل هنیه در خاک ایران و یک فرمانده‌ ارشد حزب‌الله لبنان، تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافته است.

ایران و حماس، اسرائیل را مسئول کشته‌شدن اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس، دانسته و اعلام کرده اند که به این اقدام پاسخ خواهند داد. اسرائیل اما از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

سلام‌وطندار را در اکس دنبال کنید

اسماعیل هنیه، چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته پس از شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رییس‌جمهور جدید ایران، در محل سکونتش در تهران هدف حمله قرار گرفت و کشته شد.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: