انجمن خبرنگاران سارک، با پخش خبرنامه‌ای از کشورهای عضو سارک به ویژه پاکستان خواسته است که از خبرنگاران افغانی که به آن کشور رفته‌ اند، پشتیبانی و به مشکلات آنان رسیدگی کنند.

انجمن خبرنگاران سارک، در این خبرنامه از خبرنگاران افغان در داخل و خارج از کشور پشتیبانی کرده و افزوده است که کشورهای عضو سارک به جای اعمال فشار بر خبرنگاران افغان، باید از آن‌ها پشتیبانی و محافظت کنند.

سلام‌وطندار فارسی را در فیسبوک دنبال کنید

افغانستان، بنگله‌دیش، پاکستان، نیضپال، هند، سریلانکا، بوتان و مالدیو کشورهای عضو سارک اند و نمایندگی‌های انجمن خبرنگاران سارک نیز در این کشورها وجود دارد.

به گفته‌‌ی انجمن خبرنگاران سارک، این نهاد نه‌ تنها برای حل مشکلات خبرنگاران افغان با حکومت پاکستان گفت‌وگو خواهد کرد، بل برای حل این مشکلات اقدامات لازم را نیز انجام خواهد داد.

این نهاد از امارت اسلامی نیز خواسته است که برای خبرنگاران افغان تسهیلات فراهم کند و به آنان اجازه دهد تا کار رسانه‌ای خود را آزادانه انجام دهند.

انجمن خبرنگاران سارک روز یک‌شنبه، ۲۳ دلو، نشست آنلاینی را در مورد وضعیت خبرنگاران افغان با حضور نمایندگان خود در هشت کشور برگزار و طی آن در مورد مشکلات خبرنگاران افغان و راه‌های حل این مشکلات در افغانستان و کشورهای عضو سارک بحث و گفت‌وگو کرد.

سلام‌وطندار فارسی را در تویتر دنبال کنید

گل‌محمد گران، رییس نمایندگی انجمن خبرنگاران سارک در افغانستان که در این نشست آنلاین شرکت کرده بود، از این انجمن و کشورهای عضو سارک خواست که از خبرنگاران افغان در داخل افغانستان و کشورهای منطقه به ویژه پاکستان پشتیبانی کنند.

انجمن خبرنگاران سارک، روز دوشنبه نیز نامه‌ی سرگشاده‌ای را به سازمان ملل متحد ارسال کرده است و از این سازمان خواسته است که خبرنگاران افغان را فراموش نکند و بر حکومت‌های کشورهای عضو سارک فشار بیاورد تا مشکلات خبرنگاران افغان را در کشورهای شان حل کنند.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: