دفتر هم‌آهنگی امور کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل متحد (اوچا)، اعلام کرده که برای کمک‌رسانی به شهروندان نیازمند افغانستان تا زمستان پیش رو، به ۶۱۴ میلیون دالر امریکایی نیاز است.

اوچا، امروز (دوشنبه، چهاردهم سنبله)، با پخش گزارشی، گفته است که این بودجه برای پشتیبانی از فعالیت‌های ابتدایی آمادگی برای زمستان، مانند بازسازی و افزایش شمار سرپناه‌ها و تهیه‌ی پوشاک گرم و کمپل تا سه ماه آینده، هزینه می‌شود.

سلام‌وطندار فارسی را در فیس‌بوک دنبال کنید

دفتر هم‌آهنگی امور کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل متحد، از نهادهای کمک‌کننده خواسته است که پیش از فرارسیدن سرمای زمستان، به کمک‌های خود به افغانستان ادامه بدهند؛ زیرا خانواده‌های آسیب‌پذیر، بیش‌تر از هر زمان دیگری در زمستان به کمک نیاز دارند.

اوچا تأکید کرده است که نهادهای امدادرسان، این کمک‌ها را باید پیش از سردشدن هوا و بسته‌شدن راه‌ها در افغانستان، در اختیار آن‌ها بگذارند.

براساس آمار این دفتر، ۱۲۲ اولویت بالا، ۲۴۷ اولویت متوسط و ۳۲ اولویت پایین، برای زمستان آینده در افغانستان مشخص شده است.

سلام‌وطندار فارسی را در توییتر دنبال کنید

با این حال، اوچا توزیع مواد خوارکی و ساختن سرپناه را راه حل ندانسته و گفته است که «مردم افغانستان به کمک‌های انکشافی بیش‌تری نیاز دارند؛ تا به علت‌های اصلی درد و رنج شان رسیدگی کنند؛ مثل اعمار سیل‌برها، سدها، کانال‌های آب‌گیری و سیستم‌های ذخیره‌ی آب.»

این در حالی‌ست که شهروندان افغانستان به دلیل خشک‌سالی‌های پی‌هم در سال‌های پسین، جنگ و افزایش میزان بی‌کاری، بیش‌تر به کمک‌های بیرونی وابسته اند.

مرتبط با این خبر:

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: