رویداد ترافیکی در بغلان سه جان‌باخته و یک زخمی برجا گذاشت

رویداد ترافیکی در بغلان، سه جان‌باخته و یک زخمی برجا گذاشته است. مسئولان در فرماندهی امنیه‌ی بغلان، می‌گویند که پس از چاشت امروز (چهارشنبه، ۱۴ سنبله) در نتیجه‌ی یک رویداد ترافیکی در ولسوالی فرنگ این ولایت، سه تن جان باخته اند و یک تن زخمی شده است.

آگاهان: چین برای پیش‌گیری از نفوذ امریکا در منطقه و منافع اقتصادی‌اش، با افغانستان روابط دارد

باو ژوهوی، معاون سفیر چین در کابل در دیدار با شیرمحمد عباس استانکزی، معین سیاسی وزارت امور خارجه‌ی حکومت سرپرست، گفته است که کشورش به پشتیبانی از امارت اسلامی در نشست‌های بین‌المللی ادامه خواهد داد.

اداره‌ی ملی ستندرد در یک سال بیش از دو میلیارد افغانی گردآوری کرده است

مسئولان در اداره‌ی ملی ستندرد، امروز (چهارشنبه، ۱۴ سنبله) در برنامه‌‌ی تشریح دست‌آوردهای یک‌ساله‌ی اداره‌های امارتی، می‌گویند که در یک سال گذشته از ۱۱ میلیون و ۲۵۸ هزار تُن مواد نفتی و ساختمانی نظارت کرده اند که از این میان، بیش از ۲۸۰ هزار تُن آن بی‌کیفیت تثبیت شده است.

جمعیت هلال‌احمر به بیش از ۱۷۰ خانواده‌ی نیازمند در کابل پول نقد توزیع کرد

مسئولان در دفتر جمعیت هلال‌احمر افغانی، می‌گویند که در چهاردهمین دور کمک‌های این اداره، به بیش از ۱۷۰ خانواده‌ی نیازمند در کابل به ارزش بیش از ۸۰۰ هزار افغانی پول نقد توزیع کرده‌ اند و این کمک‌ها تا سه سال آینده ادامه خواهد داشت. شهاب‌الدین دلاور، می‌گوید که این کمک‌ها پس از سرشماری اعضای خانواده‌های نیازمند به آنان توزیع می‌شود.

رویکرد را‌هبردی آسیای مرکزی به افغانستان؛ تلفیقی از نگرانی و منافع

افغانستان با این که در سه ‌سال پسین در بی‌سرنوشتی سیاسی ناشی از تحول بزرگ سیاسی و نظامی که منجر به فروپاشی جمهوری و روی‌کارآمدن دوباره‌ی امارت اسلامی شد، به ‌سر می‌برد؛ اما با این وجود، برخی از کشورها راه تعامل و تقویت مناسبات با افغانستان را در ‌پیش گرفته ‌اند.

رییس استخبارات اوزبیکستان: نباید افغانستان را تنها بگذاریم

عبدالسلام عزیزوف، رییس استخبارات و سرحدات اوزبیکستان، بر لزوم پشتیبانی و هم‌کاری با افغانستان در بخش مبارزه با هراس‌افکنی تأکید کرده‌ است. او، روی مبارزه‌ی یک‌پارچه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و کشورهای مشترک‌المنافع در برابر تهدیدهای هراس‌افکنی مشترک این کشورها نیز تأکید کرده ‌است.

حمله‌ی هوایی روسیه بر اوکراین ۵۰ کشته بر جا گذاشت

در حمله‌‌ی هوایی روسیه به شهر پولتاوای اوکراین، دست‌کم ۵۰ تن کشته و ۲۷۱ تن زخمی شده اند. خبرگزاری رویترز، گزارش داده که موشک‌های بالستیک روسیه روز گذشته یک مرکز نظامی در شهر پولتاوا در مرکز اوکراین را هدف قرار داده است. رویترز، افزوده که این مرگ‌بارترین حمله‌ی روسیه بر اوکراین در سال جاری بوده است.