وزیر تجارت اوزبیکستان: می‌خواهیم حجم تجارت به افغانستان را به سه میلیارد دالر برسانیم

هم‌زمان با سفر مقام‌های ارشد اوزبیکستان به کابل، نشست تجارتی افغانستان و اوزبیکستان و همین‌ گونه نمایش‌گاه محصولات اوزبیکستان در کابل گشایش یافت. مقام‌های امارت اسلامی و اوزبیکستان در مراسم گشایش این نشست و نمایش‌گاه، از تلاش‌ها برای رشد تجارت و روابط اقتصادی میان کابل و تاشکند اطمینان می‌دهند.

جوانی در غزنی در یک بند آب غرق شد و جان باخت

مسئولان امنیتی در غزنی، تأیید می‌کنند که جسد یک جوان پس از یک شبانه‌روز، از یک بند آب در این ولایت بیرون کشیده شده است. به گفته‌ی مسئولان، این جوان «محمدرضا» نام داشته و روز گذشته (جمعه، ۲۶ اسد) در جریان آب‌بازی در بند آب «بوجقری» دره‌ی «قیاق» ولسوالی جغتوی غزنی غرق شده است.

یافته‌های نظرسنجی سلام‌وطندار؛ بیش‌تر جوانان به تلفیق سبک مدرن و کلاسیک علاقه‌مند اند

سلام‌وطندار به منظور بررسی سبک زندگی جوانان از دید مدرن و کلاسیک، نظرسنجی‌ای را در ۲۵ ولایت افغانستان راه‌اندازی کرده است که ۵۵۴ جوان دختر و پسر در آن اشتراک کرده اند. نتیجه‌ی این نظرسنجی، نشان می‌دهد که بیش‌تر جوانان در افغانستان به دنبال تلفیق سبک مدرن و کلاسیک در زندگی شان اند.

شیوع آبله‌‌ی میمون در پاکستان؛ وزارت صحت: برای افغانستان تهدیدآمیز است

هم‌زمان با ثبت سه مورد ابتلا به ویروس «ام‌پاکس یا آبله‌ی میمون» در فرودگاه پیشاور، مرکز ایالت خیبرپشتون‌خواه پاکستان در هم‌مرزی با افغانستان، وزارت صحت عامه‌ی حکومت سرپرست‌، شیوع این بیماری را برای افغانستان تهدیدآمیز عنوان می‌کند.

در یک سال به نزدیک به ۹۰ میلیون بیمار در افغانستان خدمات درمانی ارائه شده است

مسئولان در وزارت صحت عامه، امروز (شنبه، ۲۷ اسد) در برنامه‌ی تشریح دست‌آوردهای یک‌‌ساله‌ی اداره‌های امارتی، می‌گویند که در سال گذشته‌ی خورشیدی به ۸۷ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۱۰۴ بیمار در شفاخانه‌های افغانستان خدمات درمانی سراپا و به یک میلیون و ۹۸۶ هزار و ۶۵۰ بیمار دیگر، خدمات داخل بستر ارائه شده است.

نظرسنجی سلام‌وطندار؛ جوانان به دنبال تلفیق سبک‌های سنتی و مدرن در زندگی خود اند

یافته‌های نظرسنجی سلام‌وطندار که در ۲۵ ولایت افغانستان انجام شده است، نشان می‌دهد که جوانان در عصر تکنولوژی و مدرنیته به دنبال تلفیق سبک‌های سنتی و مدرن در زندگی خود هستند. این یافته‌ها، هم‌چنان نشان می‌دهد که جوانان در امور پوشاک، خوراک و تصمیم‌گیری، بیش‌تر علاقه‌مند تلفیق سبک‌های مدرن و کلاسیک هستند

نخست‌وزیر اوزبیکستان در رأس هیئتی به کابل آمد

وزارت صنعت و تجارت، اعلام کرده که عبدالله عارف‌اوف، نخست‌وزیر اوزبیکستان، در رأس یک هیئت عالی‌‌رتبه پیش از چاشت امروز به کابل آمده است.
این وزارت، در خبرنامه‌ای در حساب کاربری اکس خود، نوشته که نخست‌وزیر اوزبیکستان برای شرکت در نشست دوجانبه‌‌ی تواصل تجاری میان افغانستان و اوزبیکستان و افتتاح نمایش‌گاه محصولات و تولیدات داخلی اوزبیکستان به کابل آمده است.