گراف بلند بیماری‌های چشمی؛ هر ماه  ۱۶ هزار تن به شفاخانه‌ی «نور» مراجعه می‌کند

پزشکان در شفاخانه‌ی ملی و تخصصی «نور» در شهر کابل، می‌گویند که میزان مراجعه‌ی مبتلایان به اختلال‌های بینایی و بیماری‌های آلرژیکی چشم در مقایسه به گذشته دو برابر افزایش یافته و ماهانه بیش از ۱۶ هزار تن در بخش‌های مختلف در این شفاخانه مراجعه می‌کنند.

ریاست اطلاعات‌وفرهنگ لغمان: فعالیت رادیو «کاوون غږ» به دلیل دولتی‌بودن آن متوقف شده است

به دنبال متوقف‌شدن فعالیت رادیو «کاوون غږ» در لغمان، عبدالنور رسولی، رییس اطلاعات‌وفرهنگ این ولایت، می‌گوید که فعالیت رادیو کاوون غږ به دلیل دولتی‌بودن آن و در هم‌آهنگی با ریاست‌ امنیت ملی و مقام ولایت، متوقف شده است.

کارزار تطبیق واکسین ضدپولیو؛ در این دور هشت میلیون کودک واکسین می‌شوند

وزارت صحت عامه، اعلام کرده که کارزار چهارروزه‌ی تطبیق واکسین ضدبیماری فلج کودکان (پولیو)، امروز در ۲۳ ولایت آغاز شده است. شرافت زمان، سخن‌گوی این وزارت، می‌گوید که در این کارزار هشت میلیون کودک زیر پنج سال واکسین ضدپولیو را دریافت خواهند کرد.

جاپان برای ارائه‌ی معیشت بدیل در افغانستان ۱۰ میلیون دالر اختصاص داده است

تاکایوشی کورومیا، سفیر جاپان در کابل، گفته که کشورش برای مبارزه با مواد مخدر در افغانستان و ارائه‌ی معیشت بدیل، ۱۰ میلیون دالر اختصاص داده است. ارگ، در خبرنامه‌ای، نوشته که کورومیا این موضوع را در دیدار با محمد‌ عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرای امارت اسلامی، مطرح کرده و بر ادامه‌ی هم‌کاری‌های جاپان با افغانستان تأکید کرده است.

رویداد ترافیکی در شاه‌راه جوزجان-فاریاب؛ هشت عضو یک خانواده جان باخت

در یک رویداد ترافیکی در شاه‌راه جوزجان-فاریاب هشت عضو یک خانواده به شمول چهار کودک جان باخته است. شیراحمد سعیدی، مدیر ترافیک فرماندهی امنیه‌ی جوزجان، می‌گوید که پس از چاشت روز گذشته -یک‌شنبه، ۱۷ سرطان- یک موتر نوع «رونیکس» با یک تانکر تیل در مربوطات ولسوالی خواجه‌دوکوه برخورد کرده است.