انفجار ماین‌های به‌جامانده از جنگ؛ در شش ماه ۷۰ تن کشته شده اند

 مسئولان در وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، می‌گویند که از آغاز سال روان میلادی، ۱۱۱ رویداد انفجار ماین‌های به‌جامانده از جنگ ‌در افغانستان‌ رخ داده که در نتیجه‌ی آن، ۷۰ تن کشته شده و نزدیک به ۱۸۰ تن زخم برداشته اند.

قرارداد حفر دو حلقه چاه گاز ساحه‌ی «یتیم‌تاق» با یک شرکت ترکی امضا شد

شهاب‌الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم، می‌گوید که قرارداد حفر این دو حلقه چاه گاز با عمق ۱۶۵۰ متر، به ارزش هفت میلیون و ۵۰۰ هزار دالر امریکایی برای یک سال امضا شده است. او، می‌افزاید که پس از کندن‌کاری این دو حلقه چاه، ۳۰۰ هزار مترمکعب گاز در شبانه‌روز از آن استخراج خواهد شد.

۱۲ هزار شهروند افغانستان از ایران و پاکستان بازگشتند

در چهار روز پسین، ۱۱ هزار و ۹۹۷ شهروند افغانستان به گونه‌ی اجباری و داوطلبانه از ایران و پاکستان بازگشته است. وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان، امروز در خبرنامه‌ای در حساب کاربری اکس خود، نوشته که ۱۰ هزار و ۶۴۵ تن از ایران از راه گذرگاه‌های مرزی پل ابریشم در نیمروز و اسلام‌قلعه در هرات بازگشته است. این وزارت، افزوده که هزار و ۳۵۲ تن دیگر از راه گذرگاه‌های مرزی اسپین‌بولدک و تورخم از پاکستان بازگشته است.

مسعود پزشکیان به‌ عنوان رییس‌جمهور ایران انتخاب شد

ستاد انتخاباتی ایران، اعلام کرده که از مجموع بیش از ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار رأی حساب‌شده در دومین دور انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، مسعود پزشکیان با کسب بیش از ۱۶ میلیون و ۳۸۴ رأی، به‌ عنوان نهمین رییس‌جمهور ایران انتخاب شده است. این ستاد، گفته که سعید جلیلی، رقیب او، بیش از ۱۳ میلیون و ۵۳۸ رأی را به دست آورده است.