هیئت امارت اسلامی به رهبری ذبیح‌الله مجاهد در سومین نشست دوحه شرکت می‌کند

امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه‌ی حکومت سرپرست، گفته که هیئت امارت اسلامی به رهبری ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی امارت اسلامی، در سومین نشست دوحه اشتراک می‌کند. او افزوده که این تصمیم بر اساس دستور رهبری امارت اسلامی  گرفته شده است.

پزشکان در شفاخانه‌ی صحت طفل: ابتلای کودکان به بیماری‌های ساری افزایش یافته است

پزشکان در شفاخانه‌ی صحت طفل اندراگاندی، می‌گویند که در دو ماه پسین میزان مراجعه‌ی کودکان مبتلا به بیماری‌های ساری در این شفاخانه دو برابر افزایش یافته است.

نذیر‌احمد، مسئول بخش مراقبت‌های ساری در این شفاخانه، می‌گوید که در دو ماه پسین، نزدیک به ۶۰۰ کودک مبتلا به سرخکان، چیچک، سیاه‌‌سرفه و زردی‌ سیاه بستری شده اند.

عروسی گروهی؛ محفل عروسی ۱۰۷ زوج در کابل و غزنی برگزار شد

محفل عروسی گروهی ۷۲ زوج جوان امروز (سه‌شبنه، ۵ سرطان)، از سوی نهاد خیریه‌ی «پناه عترت» در غرب کابل برگزار شد. برگزارکنندگان این عروسی گروهی‌، می‌گویند که این محفل به هدف ازمیان‌برداشتن رسم‌های ناپسند از جامعه، فرهنگ‌سازی و کمک به ترویج عروسی گروهی در افغانستان، برگزار شده است.

نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ شهروند افغانستان از ایران بازگشتند

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان، اعلام کرده که سه هزار و ۳۹۹ شهروند افغانستان به گونه‌ی داوطلبانه و اجباری از ایران بازگشته است. این وزارت، امروز در خبرنامه‌ای نوشته که هزار و ۶۲۸ تن این افراد روز گذشته از مسیر گذرگاه مرزی اسلام‌قلعه در هرات و هزار و ۱۷۷ تن دیگر از مسیر گذرگاه پل ابریشم در نیمروز به افغانستان بازگشته است.

ملل متحد: ۲۶ کشور از سوی زنان رهبری می‌شود

سازمان ملل متحد، اعلام کرده که تنها ۲۶ کشور در جهان از سوی زنان رهبری می‌شود و در ۱۱۳ کشور دیگر هیچ رهبر زن وجود ندارد. این سازمان، امروز (سه‌شنبه، ۵ سرطان) در حساب کاربری اکس خود، نوشته که زنان در تمام رده‌های تصمیم‌گیری اجرایی در سراسر جهان کم‌تر حضور دارند و دست‌یابی به برابری جنسیتی در زندگی سیاسی، هنوز یک هدف دوردست باقی مانده است.