رویترز: دست‌کم ۵۵۰ تن در مراسم حج جان باخته اند

رسانه‌های بین‌المللی، گزارش داده که بر اساس گزارش‌های مطبوعاتی و وزارت امور خارجه‌ی عربستان سعودی، صدها تن از زائران در جریان زیارت سالانه‌ی مسلمانان به مکه در میان گرمای سوزان جان خود را از دست داده اند. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، دیپلمات‌ها روز سه‌شنبه، ۱۸ جون، به خبرگزاری فرانسه گفته که دست‌کم ۵۵۰ تن در مراسم حج جان باخته اند.

مجاهد: گزارش بعضی از اعضای ملل متحد تلاشی برای «تخریب اذهان» در آستانه‌ی نشست دوحه است

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی حکومت سرپرست، گفته که گزارش بعضی از اعضای سازمان ملل متحد به ویژه گزارش ریچارد بنت، گزارش‌گر ویژه‌ی حقوق بشر سازمان ملل متحد، تلاشی برای «تخریب اذهان» در آستانه‌ی نشست دوحه است. او، افزوده که امارت اسلامی موقف حمایه‌ای بعض از کشورها در سازمان ملل متحد را تقدیر می‌کند

شورای امنیت روز جمعه در باره‌ی افغانستان نشست برگزار می‌کند

دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما)، گفته است که شورای امنیت این سازمان شام جمعه‌ی پیش رو، ۱ سرطان، در باره‌ی افغانستان نشست برگزار می‌کند. یوناما، افزوده است که روزا اوتونبایوا، رییس یوناما، در باره‌ی وضعیت افغانستان به شورای امنیت سازمان ملل متحد توضیح می‌دهد.

یک جوان در هنگام آب‌بازی در دریای پنجشیر غرق شد و جان باخت

مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ پنجشیر، می‌گویند که یک جوان در هنگام آب‌بازی در دریای این ولایت غرق شده و جان باخته است. نصرالله ملک‌زاده، رییس اطلاعات و فرهنگ پنجشیر، به سلام‌وطندار می‌گوید که این رویداد پس از چاشت روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۹ جوزا) در مربوطات ولسوالی رخه‌ی این ولایت رخ داده است.