۳۰ خانه‌ی مسکونی به زلزله‌زدگان در هرات تحویل داده شد

مسئولان محلی در هرات، می‌گویند که شماری از افغان‌های باشنده‌ی چین و ترکیه با هم‌کاری شورای باشندگان «اناردره» در هرات، ۳۰ خانه‌ی مسکونی را به زلزله‌زدگان ولسوالی زنده‌جان این ولایت ساخته و روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۲ جوزا) به آن‌ها تحویل داده اند.

باشندگان ولسوالی آریوب زازی خواستار ایجاد سهولت‌ها در بزرگ‌ترین تفریح‌گاه این ولسوالی اند

به دنبال گرم‌شدن هوا و  نزدیک‌شدن به روزهای عید، بازدید از تفریح‌گاه «سپینی شگی» در ولسوالی آریوب زازی پکتیا افزایش یافته است. باشندگان ولسوالی آریوب زازی، خواستار ایجاد سهولت‌ها در تفریح‌گاه «سپینی شگی»، بزرگ‌ترین تفریح‌گاه این ولسوالی اند.

پایتخت‌نشینان: برای این که پیش نزدیکان ما کم نیاییم، ناچاریم اندکی میوه‌ی عید بخریم

ملک، باشنده‌ی کابل، می‌گوید که به خاطر میزبانی از مهمانانش در روزهای عید قربان برای چیدن میوه‌های خشک و تازه و گونه‌های شیرینی بر سر سفره‌ی عیدی‌اش، برای خرید به شهر آمده است. شماری دیگر از پایتخت‌نشینان اما می‌گویند که تنگ‌دست هستند و برای این که پیش نزدیکان شان کم نیایند، ناچار اند اندکی میوه‌ی عید بخرند.

شرکت هواپیمایی «ایران ایر» برای نخستین بار پروازهایش به کابل را آغاز کرد

وزارت ترانسپورت و هوانوردی حکومت سرپرست امارت اسلامی، اعلام کرده که شرکت هواپیمایی «ایران ایر» برای نخستین بار پروازهایش به کابل را آغاز کرده است. این وزارت، امروز (چهارشنبه، ۲۳ جوزا) در حساب کاربری اکس خود نوشته که «ایران ایر» نخستین پرواز خود را امروز به فرودگاه بین‌المللی کابل انجام داده است.

نمایش‌گاه دوروزه‌ی کتاب از سوی یک دختر در هرات گشایش یافت

نمایش‌گاه دوروزه‌‌ی کتاب زیر نام «کتاب یار مهربان»، امروز (چهارشنبه، ۲۳ جوزا) به مناسبت روز مادر از سوی یک دختر در این ولایت گشایش یافت. فاطمه مهمان‌دوست، برگزارکننده‌ی این نمایش‌گاه، در گفت‌وگو با سلام‌وطندار می‌گوید که برگزاری چنین نمایش‌گاه‌ها، نقش ارزنده بر روح‌وروان دختران در شرایط کنونی دارد.

یک شهروند افغانستان در آلمان زنی را با کارد زخمی کرد

یک شهروند افغانستان در آلمان یک زن را با کارد زخمی کرده است. دویچه وله، گزارش داده که این شهروند افغانستان به اتهام حمله با چاقو بر یک زن اوکراینی در شهر فرانکفورت این کشور بازداشت شده است. این فرد روز دوشنبه، ۱۰ جون، با کارد به یک زن در ساحل «رود ماین» در فرانکفورت آلمان حمله و او را شدید زخمی کرده است.

دو رویداد ترافیکی در سمنگان ۱۴ زخمی برجا گذاشت

مسئولان محلی در سمنگان، تأیید می‌کنند که دو رویداد ترافیکی در این ولایت ۱۴ زخمی برجا گذاشته است. حشمت‌الله رحمانی، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی سمنگان، می‌گوید که رویداد نخست پیش از چاشت روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۲ جوزا) در اثر منحرف‌شدن یک موتر نوع «سراچه» در ساحه‌ی «تنگی» ولسوالی خلم این ولایت، رخ داده است و هفت تن در نتیجه‌ی آن زخمی شده اند.