یافته‌های نظرسنجی سلام‌وطندار؛ ۳۹.۱ درصد جوانان می‌گویند در زندگی شان هدفی ندارند

سلام‌وطندار برای بررسی میزان هدف‌مندی در زندگی جوانان در افغانستان، نظرسنجی را میان ۳۰۵ جوان در ۱۲ ولایت انجام داده است که نتایج نشان می‌دهد ۶۰.۹ درصد از جوانان در زندگی شان هدف‌های مشخصی را دنبال می‌کنند و ۳۹.۱ درصد دیگر هدفی ندارند.

دومین نشست گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان در تهران برگزار شد

سیدرسول موسوی، دستیار سرپرست وزارت خارجه‌ی ایران، در نشست گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان، گفته که این نشست پیام‌آور صلح، ثبات، توسعه برای افغانستان و منطقه در پرتو هم‌کاری و هم‌گرایی منطقه‌ای است. او در این نشست به نقل از علی باقری، بار دیگر خواستار ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان شده است.

اتاق تجارت: رفت‌‌وآمد کامیون‌های تجارتی در مرزهای مشترک با پاکستان افزایش یافته است

با گذشت نزدیک به یک هفته از رفت‌‌وآمد موترهای تجارتی با اسناد موقت در گذرگاه‌های مرزی مشترک افغانستان و پاکستان، اکنون مسئولان در اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان، می‌گویند که رفت‌‌وآمد کامیون‌های تجارتی از این مسیرها افزایش یافته است.

رنجی بی‌پایان؛ «از وقتی شوهرم مرده، روز خوش ندیده‌ام»

«بسیار گریه کردم و برای شان گفتم که قصد ازدواج دوباره را ندارم؛ ولی خانواده‌ی شوهرم قبول نکردند و برای این که فرزندانم را نگیرند، مجبور شدم ازدواج با پسر برادرشوهرم را پذیرفتم.» این پاره‌ای از گفته‌های یلدا است که از سر ناچاری به ازدواج با پسر برادرشوهرش تن داده است.

بررسی میزان هدف‌مندی جوانان؛ ۶۰.۹ درصد جوانان در زندگی ‌شان هدف مشخصی دارند

این پژوهش به بررسی میزان هدف‌مندی جوانان، دلیل‌های احتمالی برای نداشتن هدف مشخص و ارتباط این موردها با شرایط تحصیلی، اقتصادی و اجتماعی آن‌ها پرداخته است. با توجه به این که جوانان نیروی اصلی برای پیش‌رفت کشور اند، شناخت دقیق از هدف‌ها و چالش‌های آنان می‌تواند به تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های حمایتی مؤثرتر کمک کند.

لغزش تپه در بدخشان یک کشته و پنج زخمی برجا گذاشت

مسئولان در ریاست مبارزه با حوادث طبیعی بدخشان، می‌گویند که در نتیجه‌ی لغزش یک تپه‌ی خاکی در روستای «ونی»، از مربوطات دره‌ی «جوخان» ولسوالی یمگان این ولایت، یک زن جان باخته است و پنج تن دیگر زخمی شده اند.

رقابت‌های پهلوانی میان ۲۰۰ ورزش‌کار از چهار ولایت در غزنی برگزار شد

تیمور نجفی بیات، رییس فدراسیون پهلوانی غزنی، به سلام‌وطندار می‌گوید که رقابت‌های رشته‌ی پهلوانی میان بیش از ۲۰۰ ورزش‌کار در رده‌‌های سنی نوجوانان و جوانان از ولایت‌های غزنی، کابل، لوگر و میدان‌وردک روز گذشته (جمعه، ۱۸ جوزا) در ورزش‌گاه غزنی راه‌اندازی شده بود و ناوقت شب گذشته پایان یافت.

سرپرست وزارت معارف برای شرکت در نشست بین‌المللی وزیران معارف به روسیه رفت

حبیب‌الله آغا، سرپرست وزارت معارف امارت اسلامی، به هدف شرکت در دومین نشست بین‌المللی چهارروزه‌ی وزیران معارف، به شهر کازان روسیه رفته است. منصوراحمد حمزه، سخن‌گوی این وزارت، گفته است که حبیب‌الله آغا در این نشست در باره‌ی وضعیت، دست‌آوردها،‌ فرصت‌ها و چالش‌های سکتور معارف افغانستان، سخن‌رانی خواهد کرد.