رویداد ترافیکی در هرات یک کشته و چهار زخمی برجا گذاشت

مسئولان محلی در هرات، می‌گویند که در نتیجه‌ی یک رویداد ترافیکی در این ولایت، یک تن جان باخته است و چهار تن دیگر زخمی شده‌ اند. عبدالله انصاف، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی هرات، به سلام‌وطندار می‌گوید که این رویداد امروز (سه‌شنبه، ۱۵ جوزا) در نتیجه‌ی برخورد یک موتر باربری با یک موتر نوع «فیلدر» در شاه‌راه هرات_اسلام‌قلعه‌ رخ داده است.

باشندگان کابل از افزایش آشغال در دریای کابل گلایه دارند

شماری از باشندگان کابل، از افزایش آشغال در دریای کابل گلایه دارند و می‌گویند که با کاهش آب دریا و گرم‌شدن هوا، تعفن و آشغال در دریای کابل افزایش یافته است. جاوید، باشنده‌ی منطقه‌ی «شش‌درک» شهر کابل، می‌گوید که با گرم‌شدن هوا و کم‌شدن آب دریای کابل، تعفن و آشغال در دریای کابل بیش‌تر می‌شود.

وزارت خارجه از حذف نام ا.ا از فهرست «گروه‌های ممنوعه»‌ی قزاقستان استقبال کرد

وزارت امور خارجه‌ی امارت اسلامی، از تصمیم قزاقستان مبنی بر حذف نام امارت اسلامی از فهرست «گروه‌های ممنوعه» استقبال کرده و آن را ازمیان‌برداشتن مانعی در برابر ارتقای سطح روابط دوجانبه دانسته است. این وزارت، امروز در حساب کاربری اکس خود نوشته که این اقدام پیش‌رفت مهم در درک قزاقستان در پیوند به امارت اسلامی است.

دو کودک «باهم برادر» در رودخانه‌ای در بادغیس غرق شدند

مسئولان امنیتی در بادغیس، تأیید می‌کنند که دو کودک «باهم برادر» در نتیجه‌ی غرق‌شدن در رودخانه‌ای در این ولایت، جان باخته اند. صدیق‌الله صدیقی، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی بادغیس، می‌گوید که این دو کودک باشندگان روستای «چپچل» ولسوالی بالامرغاب این ولایت بودند.

زنان در سرپل: به دلیل بی‌کاری با مشکلات اقتصادی رو‌به‌روییم

شماری از زنان در سرپل، به سلام‌وطندار می‌گویند که بی‌کاری سبب افزایش مشکلات اقتصادی آنان شده است. شیما، یکی از این زنان که شوهرش را در نتیجه‌ی جنگ‌ها از دست داده است، می‌گوید‌ که در سال‌های گذشته آموزگار کودکستان بود؛ اما یک سال می‌شود که بی‌کار شده و با مشکلات معیشتی روبه‌رو است.

کودک ربوده‌شده‌ی یک بازرگان در بلخ رها شد

مسئولان امنیتی در بلخ، می‌گویند که نیروهای امنیتی امارت اسلامی کودک ربوده‌شده‌ی یک بازرگان در این ولایت را، از چنگ آدم‌ربایان نجات داده اند. فرماندهی امنیه‌ی بلخ، اعلام کرده که این کودک پس از هشت روز بی‌سرنوشتی، شب گذشته (دوشنبه، ۱۴ جوزا) از چنگ آدم‌ربایان رها شده است.

رویدادهای ترافیکی در غزنی و پروان دو کشته ‌و شش زخمی برجا گذاشت

خالد سرحدی، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی غزنی، به سلام‌وطندار می‌گوید که حوالی ساعت ۷:۰۰ بامداد امروز (سه‌شنبه، ۱۵ جوزا) در نتیجه‌ی برخورد یک موتر نوع «پاسو» با یک موتر نوع «سراچه» در روستای «نانی» ولسوالی اندر و در مسیر شاه‌راه کابل_کندهار، یک تن جانش را از دست داده است و چهار تن دیگر زخمی شده اند.