آسیب‌دیدگان سیلاب‌ها از رسیدگی‌نشدن به وضعیت شان شکایت دارند

آسیب‌دیدگان سیلاب‌های پسین در شماری از ولایت‌ها با شکایت از رسیدگی‌نشدن به وضعیت شان، می‌گویند با این که هفته‌ها از سرازیرشدن سیلاب‌ها می‌گذرد؛ اما هنوز در بی‌سرنوشتی به سر می‌برند و به امکانات نخستین زندگی دست‌رسی ندارند. آنان، می‌افزایند که نبود سرپناه، مواد غذایی و آب آشامیدنی، خود و کودکان شان را بیمار کرده است.

هیئتی از اندونزیا در سفری به کابل با مقام‌های امارت اسلامی دیدار کرده‌ است

کابل میزبان هیئتی از اندونزیا به ریاست محمدیوسف کالا، معاون رییس‌جمهور پیشین این کشور است. این هیئت اندونزیایی در دیدار با مقام‌های امارت اسلامی از جمله عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست‌الوزرا و امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه، روی تقویت روابط دوجانبه، سرمایه‌گذاری اندونزیا در افغانستان به ویژه روی معادن و هم‌کاری‌های این کشور در بخش‌هایی چون کمک‌های صحی و اعطای بورسیه‌های تحصیلی به جوانان افغانستان، گفت‌وگو کرده‌ است.

شماری از باشندگان یک روستا در تخار به دلیل نبود آب آشامیدنی به بیماری سنگ کلیه مبتلا شده اند

آنان، به سلام‌وطندار می‌گویند که دست‌رسی‌نداشتن به آب‌ آشامیدنی، سبب شده است که شماری از باشندگان این روستا به بیماری‌هایی چون سنگ کلیه، مشکلات جگر و بیماری‌های تنفسی، مبتلا شوند. باشندگان روستای شورچه، می‌افزایند‌ که به دلیل ناداری،‌ ناچار در میان‌ کوه‌ها مانده و از نخستین امکانات‌ زندگی بی‌بهره‌ اند.

باشندگان بامیان یک پل و ۱.۵ کیلومتر جاده را با هزینه‌ی شخصی شان ساختند

مسئولان محلی در بامیان، می‌گویند که باشندگان ولسوالی یکاولنگ نمبر۲ این ولایت، یک پل و ۱.۵ کیلومتر جاده را با هزینه‌ی شخصی شان ساخته اند. عبدالصبور فرزان سیغانی، سخن‌گوی والی بامیان، به سلام‌وطندار می‌گوید که پل و جاده‌ی یادشده به ارزش ۴۲۵ هزار افغانی با هزینه‌ی شخصی مردم ساخته شده است.

باشندگان اشترلی دایکندی ۵.۵ کلیومتر جاده را با هزینه‌ی شخصی شان ساختند

مسئولان محلی در دایکندی، می‌‌گویند که باشندگان ولسوالی اشترلی این ولایت ۵.۵ کیلومتر جاده را به ارزش یک میلیون و ۳۵۰ هزار افغانی از هزینه‌ی شخصی شان ساخته اند. عبدالسلام مزمل، ولسوال اشترلی، به سلام‌وطندار می‌گوید که این جاده از روستای «دهن جنگان» تا «چکه جنگان» به درازای ۵.۵ کیلومتر و پهنای پنج متر ساخته شده است.

هجوم «حشره‌های مضره» بر کشت‌زارها، کشاورزان در پروان را نگران کرده است

گل‌پادشاه جلیلی، کشاورز ۶۵ساله در مرکز پروان که حدود ۴۵ جریب زمین کشاورزی دارد، می‌گوید که از دست حشره‌های مضره به ستوه آمده است و با گلایه از مسئولان در ریاست زراعت این ولایت می‌افزاید که تا کنون هیچ راهنما و دارویی برای پیش‌گیری از آفت‌های کشاورزی از سوی آن‌ها دریافت نکرده است.

اندونزیا می‌خواهد در بخش معادن در افغانستان سرمایه‌گذاری کند

یوسف کالا، معاون رییس‌جمهور پیشین و رییس شورای مساجد اندونزیا، گفته است که کشورش می‌خوهد در بخش‌های گوناگون به ویژه آموزش‌وپرورش و استخراج معادن در افغانستان سرمایه‌گذاری کند. ارگ به نقل از یوسف کالا، نوشته که اندونزیا می‌خواهد بورسیه‌های تحصیلی را به جوانان افغانستان نیز فراهم کند.