ذبیح‌الله مجاهد: حمله به مهندسان چینی در پاکستان ربطی به ما ندارد

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی حکومت سرپرست امارت اسلامی، در واکنش به اظهارات اخیر ارتش پاکستان گفته است که حمله به مهندسان چینی در این کشور، هیچ ربطی به امارت اسلامی ندارد. سخن‌گوی حکومت سرپرست امارت اسلامی، امرو به رادیو و تلویزیون ملی گفته است که اسلام‌آباد ضعف امنیتی خود را باید خودش حل کند.

وزیر دفاع روسیه: تاجیکستان باید مرزهایش با افغانستان را تقویت کند

آندری بلوسف، وزیر دفاع روسیه، روز گذشته در نشست شورای وزیران دفاع پیمان امنیت ‌جمعی در قزاقستان، گفته است که شماری از گروه‌های افراطی در افغانستان، جای پا پیدا کرده اند و احتمال گسترش آن به بیرون از افغانستان نیز وجود دارد. برای رفع این نگرانی، بلوسف تأکید کرده است که تاجیکستان باید مرزهایش با افغانستان را تقویت کند.

تنها در اپریل در نتیجه‌ی سرازیرشدن سیل ۱۰ هزار هکتار زمین کشاورزی ویران شده است

فضل‌الحق زمانی، باشنده‌ی روستای «مدرسه‌»ی مرکز غور است که در نتیجه‌ی سرازیرشدن سیلاب‌های پسین، همه زمین‌های کشاورزی‌اش ویران شده است. او می‌گوید که کشاورزی یگانه منبع درآمد او و خانواده‌اش بود که هم‌اکنون با ویران‌شدن کشت‌زارهایش، از روبه‌روشدن خانواده‌اش با قحطی هراس دارد.

زنان صنعت‌کار در فاریاب: فروش آنلاین به کار ما رونق داده است

شماری از زنان صنعت‌کار در فاریاب، برای گسترش تجارت شان و داشتن درآمد خوب، به فروش کالاهای شان از طریق آنلاین رو آورده اند. این زنان، می‌گویند که پس از روآوردن به فروش از طریق آنلاین، میزان فروش صنایع دستی شان افزایش یافته است.

رویداد ترافیکی در بلخ پنج کشته و پنج زخمی برجا گذاشت

فرماندهی امنیه‌ی بلخ، با پخش خبرنامه‌ای گفته است که در نتیجه‌ی یک رویداد ترافیکی در این ولایت، پنج تن جان باخته و پنج تن دیگر زخمی شده اند. این رویداد روز گذشته (جمعه، ۱۱ جوزا) در روستای «حسن‌علی» ولسوالی شولگره‌ی بلخ رخ داده است.

یافته‌های سلام‌وطندار؛ استفاده از فن‌آوری به بهترشدن کیفیت زندگی مشترک جوانان کمک کرده است

گفت‌وگوی سلام‌وطندار با ۶۶ جوان متأهل شامل ۳۳ زن و ۳۳ مرد، نشان می‌دهد که استفاده از فن‌آوری/تکنولوژی، به بهترشدن کیفیت زندگی مشترک ۵۵ تن‌ آن‌ها کمک کرده است. این ۵۵ تن که شامل ۳۱ زن و ۲۴ مرد است، می‌گویند که به‌کارگیری از ابزار تکنولوژیک روز، روی جنبه‌های مختلف زندگی زناشویی آن‌ها اثرهای سازنده‌ای داشته است.

غرق‌شدن یک قایق در ننگرهار؛ ۲۰ تن جان باخته و پنج تن زخمی شده اند

غرق‌شدن یک قایق ژنراتوری در ننگرهار، جان ۲۰ تن را گرفته و پنج زخمی برجا گذاشته است. دفتر رسانه‌های ولایت ننگرهار، با پخش خبرنامه‌ای گفته که این رویداد حوالی ساعت ۷:۳۰ دقیقه‌ی صبح امروز (شنبه، ۱۲ جوزا) در منطقه‌ی «باسول» ولسوالی مومندره‌ی این ولایت رخ داده است.

بایدن پیشنهاد سه‌مرحله‌ای برای پایان‌دادن به درگیری‌ها در غزه را ارائه کرد

جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا، گفته که اسرائیل طرح ‌سه‌‌مرحله‌ای برای پایان‌دادن به درگیری‌ها در غزه و اجرایی‌شدن آتش‌بس جدید را پیشنهاد کرده است.

خبرگزاری رویترز، امروز گزارش داده که بایدن این اظهارات را روز گذشته مطرح کرده و از حماس خواسته است که این طرح را بپذیرد.