پس از جان‌باختن یحیا سنوار، رییس دفتر سیاسی حماس، نگرانی‌ها از آشفتگی وضعیت در خاورمیانه افزایش یافته است.

همین گونه، حمله‌های هوایی اسرائیل بر غزه، نیز ادامه داشته است و بر بنیاد گزارش‌ها، در آخرین مورد از این حمله‌ها دست‌کم ۳۳ تن در غزه جان‌ باخته اند.

در سوی دیگر، حزب‌الله لبنان، اعلام کرده که در حمایت از مردم غزه و دفاع از مردم لبنان، چندین موشک را به سمت اسرائیل شلیک کرده است.

سلام‌وطندار را در اکس دنبال کنید

هم‌زمان با این، جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا، گفته است که در لبنان فرصت «برای برقراری آتش‌بس» وجود دارد؛ اما در غزه اوضاع دشوارتر است.

در همین حال، دفتر سخن‌گوی نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرده که یک پهپاد پرتاب‌شده از لبنان به اقامت‌گاه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور در «قیصریه» در شمال تل‌آویو، برخورد کرده است. در خبرنامه آمده که در این رویداد کسی آسیب ندیده است.

شماری از آگاهان روابط بین‌الملل، با اشاره به وضعیت پرتنش خاورمیانه، می‌افزایند که قدرت‌های مختلف جهانی در تشدید تنش‌های این منطقه دخالت دارند.

سلام‌وطندار را در تلگرام دنبال کنید

سیال وردک، آگاه روابط بین‌الملل، می‌گوید که با گذشت زمان وضعیت آشفته‌تر می‌شود و در صورت به‌وجودنیامدن توافقی برای آتش‌بس، وضعیت بدتر نیز خواهد شد.

برخی از آگاهان دیگر، می‌گویند که اکنون قدرت‌های مختلف منطقه و جهان از جمله ایران، روسیه و امریکا در جنگ خاورمیانه به گونه‌ی مستقیم یا غیرمستقیم دخیل شده اند؛ اما طرف‌دار تقابل مستقیم نیستند.

در میان تشدید تنش‌ها، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، گفته که کشورش برای کمک به کاهش تنش‌ها میان ایران و اسرائیل، آماده است.

به اشتراک بگذارید:
تحلیل‌های مرتبط

اخبار و گزارش‌های سلام وطن‌دار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: